تابناک چهارمحال وبختیاری- 53طرح کشاورزی چهارمحال و بختیاری همزمان با ششمین روز از دهه فجر با حضور علی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۵۶۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 06 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در مراسم افتتاح واحد مرغداری 40 هزار قطعه ای منطقه 'امیرآبا د' شهرستان کیار این استان، این طرح ها را در زمینه آب، خاک و فنی مهندسی، بهبود تولیدات دامی و گیاهی، شیلات و صنایع کشاورزی با اعتباری افزون بر 236 میلیارد ریال و اشتغالزایی 472 نفر اعلام کرد.
وی، افتتاح 4 واحد مرغداری صنعتی با ظرفیت تولید 150هزار قطعه در هر دوره و سالانه 600 هزار قطعه با ظرفیت تولید 100 تن در سال را ازعمده طرح های بهره برداری شده دانست.
غریب، بهره برداری از کارگاه تولید قارچ دکمه ای با ظرفیت 300 تن و افتتاح گلخانه گل شاخه بریده به وسعت 15هزار مترمربع را از دیگر طرح ها ذکر کرد.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها سطح درآمد خانوارها و اشتغال در بخش کشاورزی افزایش خواهد یافت.
غریب همچنین از رشد 3 درصدی اشتغال در بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: با اینکه فرآیند کشاورزی در استان به سمت مکانیزه و آبیاری قطره ای است، افزایش رشد اشتغال در این بخش چشم گیر است.
وی تاکید کرد: با تشدید پدیده خشکسالی و افت 40 درصدی منابع آب کشاورزی طی یک دهه گذشته، میزان تولیدات گیاهی و دامی در این استان از یک میلیون و 100 هزار تن به یک میلیون و 400 هزار تن افزایش یافته است.
سالانه بیش از 1.4 میلیون تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات در چهارمحال وبختیاری تولید می شود، سطح زیر کشت در این استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار