تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: مردمی کردن اقتصاد یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.
کد خبر: ۵۶۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 06 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– محسن مولوی در جشن تبیین مبانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی استان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار داشته است که همانند اقیانوس بزرگ هستند.
وی مردمی کردن اقتصاد با ایجاد بخش‌های اقتصادی تعاون در کنار سایر بخش‌های دولتی و خصوصی را یکی از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: در این صورت مردم آگاهانه و با جمع‌آوری سرمایه‌های خود در حوزه‌های مختلف اقتصادی نقش ایفا می‌کنند.
مولوی با اشاره به اینکه 54 هزار و 44 نفر از مردم استان در شرکت‌های تعاونی فعالیت دارند، تصریح کرد: برخورداری از بیمه تامین اجتماعی که یک حق همگانی است و دولت‌ها تلاش کردند تا این امر برای اکثر مردم محقق شود و نتیجه آخرین سرشماری نفوس و مسکن نشان می‌دهد که از جمعیت بیش از 900 هزار نفری استان، 477 هزار و 119 نفر معادل 50 درصد جمعیت استان، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید امسال انواع طرح اشتغالزایی را برای کاهش نرخ بیکاری و به تثبیت رساندن اشتغال دارد که یکی از آنان، طرح اشتغال فراگیر با تاکید بر ایجاد اشتغال در مناطق محروم و در روستاها است که بیش از 578 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه به استان داده شده است.
مولوی اضافه کرد: امید است با جذب این تسهیلات بتوان قسمتی از تعهد اشتغال را که 16 هزار و 400 نفر است را محقق کنیم.
وی بیان کرد: مطابق برنامه ششم توسعه از محل هدفمندی یارانه‌ها از اواخر فروردین ماه امسال مستمری، مستمری بگیران از 16 درصد تا 50 درصد افزایش داشت و این امر در راستای توزیع عدالت اجتماعی و اقتصادی و بر اساس تکلیف صورت گرفت.
مولوی تصویب قانون کار پس از انقلاب با نگاه حمایت از کارگر و در راستای تنظیم روابط میان کارگران و کارفرمایان را از دیگر دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و گفت: در استان 230 تشکل کارگری و کارفرمایی فعال است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
عالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار