تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از کلنگ‌زنی بزرگترین طرح بازیافت زباله خاورمیانه در استان خبر داد و گفت: این طرح به زودی با یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی صورت می‌گیرد و از زباله برای تولید برق و ... استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 06 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– سید نعیم امامی در جشن تبیین مبانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ادر مهدیه مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، اظهار کرد: عزتی که بنیانگذار انقلاب به کشور داد موجب شد تا اکنون ایران همچون یک جزیره امن در میان دریای طوفانی خاورمیانه به تلاش و فعالیت خود ادامه دهد.
وی افزود: نقش اصناف، کارگران و صنایع نیز در دستیابی به پیروزی انقلاب در کنار سایر اقشار بسیار موثر بوده است.
امامی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب تنها یک کارخانه قند در استان موجود بوده است اما اکنون یک هزار و 70 کارخانه در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه صنعت اکنون 20 هزار نفر مشغول فعالیت هستند، گفت: تولید نشدن هیچ کالایی در استان در مقایسه با اینکه اکنون بیش از 100 میلیون دلار به کشورهای دیگر صادر می‌شود، قطب تولید لوازم خانگی، سیمان و آب معدنی کشور مواردی است که پس از انقلاب با همت مردم محقق شده است.
امامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به مستضعفان بها داد، تصریح کرد: آنچه در انقلاب به دست آمد بیش از ثمرات اقتصادی است به دلیل اینکه انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی است و مهمترین دستاورد آن عزت نفسی است که امروز داریم.
وی تاکید کرد: در چهار سال گذشته رتبه صنعتی استان از 24 به 21 کشور ارتقاء یافت.
وی قطب تولید ماهیان سردابی کشور و کسب رتبه نخست در این زمینه و تولید 60 درصد ورق‌های گالوانیزه کشور را از دیگر افتخارات و دستاوردهای پس از انقلاب برشمرد و گفت: از سال گذشته استان به باشگاه‌ استان‌های فولادی کشور پیوسته است و در حال تکمیل زنجیره و زیر مجموعه‌ها هستیم به نحوی که تا پنج سال آینده دو هزار شغل مستقیم و 30 هزار شغل غیر مستقیم در این حوزه ایجاد خواهد شد.
امامی با اشاره به وجود توان و اراده بسیار برای توسعه در کشور، ادامه داد: دشمنی و تهدیدات دشمن بسیار است که گاهی با جنگ، تحریم و حتی ایجاد اختلاف میان مدیران دستگاه‌های اجرایی خود را نشان می‌دهد در صورتی که این نیز یک فتنه است و باید همواره توجه داشت که رمز پیروزی وحدت کلمه است.
 وی از کلنگ زنی بزرگترین طرح بازیافت زباله خاورمیانه در استان خبر داد و گفت: این طرح به زودی با یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی صورت می‌گیرد و از زباله برای تولید برق و ... استفاده خواهد شد.
امامی خاطرنشان کرد: در پنج سال آینده نزدیک به 20 هزار اشتغال قطعی درحوزه صنعت خواهیم داشت اما این میزان شغل، برای 40 هزار بیکار استان کافی نیست که باید به سوی مشاغل آی‌تی، تجارت الکترونیک و بازاریابی شبکه‌ای روی آورد و از ظرفیت بخش خصوصی استفاد کرد.
وی با انتقاد از اینکه دولت در طرح اشتغال فراگیر اصناف را مورد توجه قرار نداده است، گفت: اصناف در این طرح نیستند و لازم است این طرح اصلاح شود که نمایندگان مجلس می‌توانند در این خصوص کمک کنند، به دلیل اینکه بار اصلی اشتغال را اصناف به دوش می‌کشند و اکنون در استان، 32 هزار واحد صنفی و 190 اتحادیه وجود دارد که نباید به آنان بی توجه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار