تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری از کاهش 45 درصدی منابع تامین آب آشامیدنی مناطق روستایی این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 08 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- تورج احمدپور افزود: با تشدید پدیده خشکسالی طی سال های اخیر، آبرسانی به مناطق روستایی استان با دشواری صورت می گیرد، اما با تدابیر لازم به همه مناطق آبرسانی می شود.
وی از ایجاد شبکه آبرسانی به 90 روستا در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: طی سه سال اخیر افزون بر یکهزار و 30 میلیارد ریال اعتبار دولتی برای توسعه و تعمیر شبکه آبرسانی مناطق روستایی هزینه شده است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از مجتمع های آبرسانی در سال جاری، 10 روستا از آب لوله کشی سالم بهره مند شدند و 30 روستای دیگر همچنان آبرسانی سیار می شود.
احمدپور تصریح کرد: ماهانه 480 مترمکعب آب از طریق 40 تانکر به چهار روستا در شهرستان اردل و 36 روستا در شهرستان لردگان انتقال می یابد.
وی جمعیت بهره مند از شاخص های آب آشامیدنی سالم در این روستاها را بیش از 135 هزار نفر در قالب مجتمع ها و طرح های آبرسانی اعلام کرد.
وی طول شبکه آب و فاضلاب روستایی استان را بیش از یکهزار و 200 کیلومتر ذکر کرد و گفت: تعهد تعویض شبکه آب مناطق روستایی در سال جاری 40 کیلومتر بود که امسال تاکنون 100 کیلومتر تعویض شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای روستایی چهارمحال وبختیاری توسعه و تعویض بخش عمده ای شبکه فرسوده آب روستایی با اولویت طی 3 سال گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: تامین آب آشامیدنی سالم برای ساکنان مناطق روستایی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.
از 754 روستای چهارمحال و بختیاری، 463 روستای بالای 20 خانوار از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره مند هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار