تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سال آینده پایه دوازدهم به دوره‌های تحصیلی افزوده خواهد شد، گفت: متاسفانه با افزایش این پایه با کمبود ۷۰۰ معلم مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۵۶۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 19 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در شورای آموزش و پرورش استان، افزود: برای حل این مشکل لازم است از ظرفیت‌های خالی سایر دستگاه‌ها از جمله مراکز غیر انتفاعی و دانشگاه‌های علمی و کاربردی شامل امکانات، تاسیسات و همچنین از نیروهای کارآمد آن‌ها استفاده کرد.
عباسی گفت: همچنین برای تامین تجهیزات لازم است پروژه‌هایی که نیمه تمام یا در حال اتمام هستند برای تکمیل در اولویت قرار گیرند تا بخشی از مشکلات مربوط به تجهیزات حل شود.
وی برای برطرف شدن این مشکل تاکید کرد: نشستی با خیرین مدرسه ساز انجام شود تا ذهن خیران از مدرسه‌سازی به سمت حرفه‌آموزی حرکت کند همچنین می‌توان با خیرین در زمینه ساخت مدرسه توسط آموزش و پرورش و تجهیز مدارس با مشارکت خیرین هم اندیشی کرد.
عباسی خاطرنشان کرد: دانش آموزان دبیرستانی لازم است در دوران تحصیل حرفه بیاموزند تا بعد از اتمام درس بتوانند شغلی مناسب برای خود راه بیندازند و مشکلی در این زمینه نداشته باشند.
وی در ادامه به استفاده صحیح از فضای مجازی توسط دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: لازم است آموزش و اطلاع ‌رسانی در حوزه فضای مجازی افزایش یابد تا در مواقع بیکاری با فرا گرفتن مهارت بتوانند کارهای مفیدی انجام دهند.
عباسی ادامه داد: نباید حوزه‌های آموزش، سیاست و ورزش برای جوانان محدود شوند بلکه باید آموزش داد تا بتوانند از این حوزه‌ها درآمد کسب کنند.
وی گفت: فضای مجازی اختصاصا تهدید و بحران نبوده بلکه می‌تواند فرصت باشد، که باید افراد در جهت صحیح از این فضا گام برداشته و خود را با این فضا سازگار کنند.
عباسی با اشاره به جمعیت استان، تصریح کرد: میزان شهرنشینی جمعیت از روستاها به شهرها در سال گذشته به ۶۴ درصد و نرخ باسوادی در استان به ۸۴ درصد رسیده است که در این میان متوسط هزینه خانوارهای شهری استان از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سال۹۱ به سه میلیون تومان در سال گذشته رسیده است.
وی ادامه داد: سهم اشتغال در بخش کشاورزی ۱۸ درصد و بخش صنعت ۳۹ درصد بوده که سهم اشتغال در این دو بخش متاسفانه کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه ۴۲ درصد از اشتغال در بخش خدمات است، خاطرنشان کرد: باید آموزش‌ها را به سمت یادگیری جوانان و استفاده صحیح دانش آموزان از فضای مجازی پیش ببریم و به سمت ساخت اپلیکیشن و تهیه کلیپ‌ها هدایت شوند .
در ادامه رییس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به وجود مدارس تخریبی در استان تصریح کرد: این همکاری در استان برای تخریب مدارس وجود دارد و در خواست می‌شود سال آینده پروژه‌های جدیدی تعریف نشود تا این پروژه‌ها به اتمام برساند.
وفایی خاطرنشان کرد: قطعا برای تجهیزات مدارس در سال تحصیلی آینده کمک‌ها صورت می‌گیرد که تنها اعتبارات استانی جوابگو نبوده و لازم است از منابع ملی و خیری کمک‌ها انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار