مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع):
تابناک چهارمحال وبختیاری- مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) با اشاره به اینکه حدود 200 گروه جهادی شناسنامه‌دار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: فعالیت‌های گروه‌های جهادی در قالب خدمات‌رسانی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۵۶۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 21 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمدعلی مرادی با اشاره به اهداف برگزاری همایش تجلیل از گروه‌های جهادی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش تجلیل از زحمات گروه‌های جهادی در طول سنوات گذشته و توجیه مسؤولان گروه‌های جهادی است.
وی با بیان اینکه طرح اعتلای بسیج سازندگی از اولویت‌های آینده بسیج سازندگی است، ادامه داد: لازم است گروه‌های جهادی سازماندهی و ساماندهی شوند و گروه‌های جهادی در مناطقی که قصد خدمت‌رسانی دارند به‌صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی وارد شوند و همچنین منطقه جغرافیایی و منطقه هدف آن‌ها مشخص شود و بر اساس اولویت‌بندی بحث خدمت‌رسانی را انجام دهند.
مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) اضافه کرد: این هدفمندی بدین معنا است که گروه‌های جهادی زمانی‌که وارد یک منطقه می‌شوند اولویت‌ها را شناسایی و پس از چند سال حضور در منطقه یک کار را آغاز کنند و آن‌را به‌صورت کامل به اتمام برسانند تا این مسئله بتواند بازخوردی در بین مردم منطقه و جامعه داشته باشد.
مرادی با اشاره به اینکه حدود 200 گروه جهادی شناسنامه‌دار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گروه‌های جهادی در قالب خدمات‌رسانی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی انجام می‌گیرد که در سال‌جاری حدود 180 پروژه‌ عمرانی که شامل تعمیر، احداث و تکمیل مساجد، خانه بهداشت، غسال‌خانه، خانه نیازمندان، احداث پل، جاده، اجرای طرح‌های آبیاری و آب‌رسانی به کشاورزان انجام گرفته شده است.
وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی با همراهی نیروهای خودجوش، خیرین و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در راستای کمک به نیازمندان در بحث معیشتی در بین نیازمندان بسته‌های غذایی، البسه، لوازم‌التحریر و وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان را توزیع کردند.
مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) با بیان اینکه گروه‌های جهادی آمادگی امدادرسانی در مناطقی که در سطح استان و کشور دچار بحران می‌شوند را دارد، گفت: در زلزله کرمانشاه گروه‌های جهادی استان 2 ماه در این منطقه حضور داشتند و تقریباً 165 کانکس ثابت ساخته و تحویل زلزله‌زدگان شد و همچنین 80 کانکس اهدایی نیز در اختیار مردم زلزله‌زده این مناطق قرار گرفت.
مرادی با اشاره به اینکه سازماندهی و رتبه‌بندی گروه‌های جهادی در حال انجام است، بیان کرد: برنامه سال آینده بسیج سازندگی خدمت‌رسانی تحت امر قرارگاه خدمت‌رسانی سپاه ارائه خدمات در عرصه‌های اقتصادمقاومتی، اشتغال‌زایی، بهداشت و سلامت، فرهنگی و اجتماعی است.
وی خاطرنشان کرد: در سال 1396 بالغ بر پنج میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح‌های زودبازده روستایی در راستای ایجاد اشتغال درنظر گرفته شد که این اعتبار در قالب تسهیلات با سود کم‌بهره جهت اشتغال‌زایی اعطا شد.
مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) در پایان گفت: در سال آینده نیز تسهیلاتی جهت ایجاد طرح‌های اقتصادمقاومتی، طرح‌های زودبازده مانند پرورش ماکیان، زنبورعسل، قارچ و مرغ، توسعه گلخانه‌ها و احیای باغات، صنایع دستی و مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار