معاون مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین زیر 50 سال در مردان دو برابر خانم‌ها است و در سن بالای 50 سال این رنج مساوی می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 21 February 2018
به گزارش تابناک شهکرد- نرگس عسگری با اشاره به اینکه یکم تا هفتم اسفندماه هر سال با عنوان هفته سلامت مردان ایرانی نامگذاری شده است، اظهار کرد: امسال شعار این هفته «ورزش کلید طلایی سلامتی» است.
وی با بیان اهمیت تحرک در زندگی روزمره افراد، افزود: بیماری چاقی خصوصاً چربی در ناحیه شکمی در مردان شیوع بالایی دارد؛ ورزش اهمیت خاصی در کنترل وزن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.
معاون مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه مشکلات روانی و اجتماعی مانند کنترل خشم و پایین بودن آستانه تحریک نیز در مردان وجود دارد، اضافه کرد: به‌دلیل سبک زندگی و فعالیت‌های بدنی نامناسب مشکلات اسکلتی و عضلانی نیز در این قشر دیده می‌شود.
عسگری ادامه داد: ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در سن زیر 50 سال در مردان دو برابر خانم‌ها است و در سن بالای 50 سال این رنج مساوی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از علت‌های مرگ و میر مردان ابتلا به سرطان‌های مختلف است، گفت: با تغییر سبک زندگی، نوع تغذیه و افزایش تحرکات می‌توان درصد ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر را کاهش داد.
معاون مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد افزود: در بحث کاهش آمار مرگ و میر سوانح کار و جاده‌ای نیز مردان باید نکات ایمنی در خصوص کار، رانندگی و در منزل را رعایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار