تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کوهرنگ با رد ادعای گل کردن لاله های واژگون در طبیعت این شهرستان اظهار کرد: زمان گلدهی این گیاه در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه است.
کد خبر: ۵۶۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 21 February 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- در هفته جاری عکس و خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه دشت لاله های واژگون کوهرنگ به شکوفه نشسته است به همین دلیل برخی از محققان و پژوهشگران حوزه زیست محیطی با دیدن عکس ها این اتفاق را در اسفندماه کم نظیر عنوان کرده بودند.
لطفعلی چراغپور تصریح کرد: این عکس متعلق به منزل یک شهروند کوهرنگی است که لاله های آن به دلیل پرورش خانگی و بالاتر بودن دمای هوا در این مکان به گل نشسته اند.
وی ادامه داد: بارش اندک امسال و نبود پوشش برف در زمین، تاثیرات منفی برای منابع طبیعی کوهرنگ به دنبال داشته است اما منجر به گل نشستن لاله های واژگون نشده است.
چراغپور تاکید کرد: نه تنها گلدهی بلکه زمان رویش این گیاهان در کوهرنگ نیز فرا نرسیده است.
از یک میلیون و 400هزار هکتار سطح جنگلها و مراتع چهارمحال و بختیاری ، حدود 59هزار هکتار جنگل و 270هزار هکتار مرتع در این شهرستان قرار گرفته است.
کوهرنگ در 90کیلومتری شهرکرد واقع است و دشت لاله های آن در بهار میزبان تعداد زیادی از گردشگران است.
دشت لاله های واژگون حدود وسعت سه هزار هکتار وسعت دارد که 250 هکتار آن محل رویش گل های لاله است.
لاله های واژگون از خانواده سُوسنیان با اسم علمی'Fritillaria imperialis' است و نوع 'ایمپسریال فرتیال' آن در بیشتر جهان وجود دارد اما گونه 'پرسیکال ' آن مختص ایران بویژه منطقه چهارمحال و بختیاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار