عملیات تجسس و انتقال پیکرهای حادثه دیدگان سقوط هواپیمای تهران – یاسوج در حالی در پنجمین روز ادامه دارد که نیمی از اجساد پیدا شده سرنشینان هواپیما به پایین کوه منتقل شده است. تاکنون پیکر 32 تن از سرنشینان پرواز بی‌بازگشت هواپیمایی ATR۷۲ در ارتفاعات دنا پیدا شده است و تلاش برای یافتن پیکر سایر سرنشینان و انتقال آنها به پایین کوه به رغم برودت هوا و شرایط نامساعد جوی ادامه دارد.

امکان صعود به دنا وجود ندارد

‌مدیر کل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: شرایط جوی منطقه اجازه صعود به دنا را نمی‌دهد. ‌محسن مومنی ‌اظهار کرد: شامگاه گذشته یک تیم از فریدون شهر و یک تیم از لرستان که در مجموع 6 نفر بودند، برای ارزیابی عملیات به کوه دنا صعود کردند که متاسفانه گزارش کردند شرایط صعود مهیا نیست.

 وی افزود: در حال حاضر 5 تیم در سی سخت و 9 تیم در منطقه پادنا حضور دارند تا به محض بهبود هوا و شرایط جوی به دنا صعود کنند. در حال حاضر به دلیل شرایط جوی ‌امکان صعود نیست و عملیات متوقف است.

http://www.mizanonline.com/files/fa/news/1396/12/3/1532481_505.jpg

عملیات تجسس و انتقال اجساد حادثه هواپیمای تهران- یاسوج فعلا متوقف شد

برغم تلاش امدادگران کوهنورد برای ادامه عملیات تجسس و انتقال اجساد سرنشینان هواپیمایی تهران- یاسوج در پنجمین روز از حادثه سقوط، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از توقف موقت این عملیات به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد. تا کنون تعدادی از پپکرها به پایین کوه منتقل شده‌اند.

 شاهین فتحی در این باره گفت: روز گذشته همزمان دو عملیات انجام شد . در یک جبهه تیم‌هایی که در ارتفاع بالای 4000 متر مستقر شده بودند و به محل سقوط هواپیما دسترسی داشتند با توجه به اینکه شب قبل هم در کوه مانده‌ بودند و شرایط بسیار سختی در ارتفاعات حاکم بود، سعی کردند در مسیر بازگشتشان تعدادی از کاورهای حامل اجساد را که می‌توانستند حمل کنند، به پایین دست منتقل کنند.

وی با بیان اینکه همزمان، تیم‌های تخصصی از جبهه جنوبی برای اعزام به مناطق مرتفع آماده شدند، گفت: دو تیم توانستند خود را به ارتفاع 4050 و 3850 برسانند و با توجه به اینکه بارش شدید برف بود شب گذشته کمپ زده و در کمپ‌ها ماندند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه صبح امروز با تیم‌هایی که در ارتفاعات بودند ارتباط برقرار کردیم گفت: امدادگران مستقر در کمپ شماره یک که در ارتفاع 4050 هستند اذعان کردند که بارش برف در برخی مناطق بیش از یک متر است و عملا با توجه به بارش برف امکان حرکت رو به جلو نیست و سعی کردند به اعضای کمپ شماره دو ملحق شده و از آن طریق پایین بیایند.

فتحی با بیان اینکه نیروهای آماده ما در هر دو جبهه شمالی و جنوبی آماده هستند در صورت بهبود وضعیت هوا مجددا به منطقه اعزام شوند گفت: این در حالی است که سازمان هواشناسی اعلام کرده در روزهای آینده بارش‌های شدیدتری در منطقه خواهیم داشت و به نظر می‌رسد روند بارش تا دوشنبه همچنان ادامه خواهد داشت و قطعا با این وضعیت اعزام تیم‌های تخصصی به منطقه می‌تواند برای تیم‌ها مشکل زا باشد.

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1396/12/02/1396120215220896513417384.jpg

نمونه DNA از تمامی خانواده‌های جانباختگان هواپیما گرفته شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمونه DNA از تمامی خانواده های جانباختگان هواپیمای تهران- یاسوج گرفته شد.

کامروز امینی ضمن رد خبر تحویل 7 پیکر جانباختگان سانحه هواپیمایی به پزشکی قانونی استان افزود: نمونه DNA از تمامی خانواده های جانباختگان گرفته شد. وی اظهارکرد: تنها قطعاتی از اجساد قربانیان این حادثه در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته و اینکه مربوط به چه کسانی باشد هنوز در هاله ای از ابهام است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این اجساد به آزمایشگاه فارس تحویل داده شد و به زودی احراز هویت صورت می‌گیرد.

http://www.mizanonline.com/files/fa/news/1396/12/3/1532478_301.jpg

جعبه سیاه هواپیما هنوز دیده نشده است/ ارائه اطلاعات از تحلیل تصاویر هوایی برای کشف جعبه سیاه به تکاوران

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه جعبه سیاه هنوز دیده نشده است،گفت: از تحلیل تصاویر گرفته شده اطلاعاتی از محل های احتمالی وجود جعبه سیاه، در اختیار تکاوران قرار گرفته اما نمی‌توان پیش بینی از زمان کشف جبعه سیاه و انتقال آن اعلام کرد.

محمدسعید شرفی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت کشف جعبه سیاه هواپیمای ای.تی.آر آسمان اظهار داشت: هنوز جعبه سیاه دیده نشده است اما کارشناسان صنعت و کارشناسان سازنده این هواپیما با تحلیل تصاویر گرفته شده از موقعیت هواپیما اطلاعاتی را از محل جعبه سیاه در اختیار تیمی که قصد صعود را دادند، ارائه داده‌اند.

وی ادامه داد: تنها کوهنوردان هیمالیانورد و تکاورهای ارتش می‌توانند در این شرایط جوی به منطقه سقوط هواپیما صعود کنند و این اطلاعات در اختیار این افراد قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی درباره محل دقیق جعبه سیاه در هواپیما اظهار داشت : جعبه سیاه هواپیما در محل اتصال دم به بدنه هواپیما قرار می‌گیرد که در این سانحه امکان دارد از هواپیما جدا شده و بیرون افتاده باشد.

شرفی افزود: اگر هم پس از سانحه از هواپیما جدا نشده باشد، جداسازی آن توسط کوهنوردان نمی‌تواند کار سختی باشد.

وی تاکید کرد: بدنه هواپیما زیر برف مانده و یخ زده است و همین عامل باعث شده که کار کشف جعبه سیاه سخت شود چراکه برای یافتن آن باید یخ‌ها شکسته شودو پس از آن بدنه هواپیما شکافته و جعبه سیاه بیرون کشیده شود.

شرفی ادامه داد: شرایط جوی در منطقه کار را برای کشف جعبه سیاه و انتقال اجساد بسیار سخت کرده است. اما در حال حاضر از تحلیل تصاویری که از ارتفاع از بدنه‌های پراکنده هواپیما گرفته شده اطلاعاتی از محل‌های احتمالی وجود جعبه سیاه به تکاورها و کوهنوردان هیمالیا نورد داده‌ایم، البته نمی‌توان هیچ زمانی را برای کشف و انتقال جعبه سیاه پیش بینی و اعلام کرد.