از تسامح «مرادنیا» تا وعده «فیروزی» درباره برکناری مدیران 2بانک کردستان
هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال کردستان برگزار شد؛ استاندار کردستان اگرچه به صراحت از عملکردها اعلام نارضایتی کرد اما انگار هنوز بنا بر مدارا دارد اما معاون اقتصادی وی که حدود یک ‌ماه قبل از بانک‌ها «استدعا» کرده بود همکاری کنند امروز وعده داد برای برکناری مدیران 2 بانک استان با تهران مکاتبه کند.
کد خبر: ۵۶۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ 22 February 2018

به گزارش تابناک کردستان، هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال کردستان امروز برگزار شد؛ جلسه اگرچه خروجی قابل عرضی نداشت اما حاوی چند نکته بود. 

نخست؛ استاندار کردستان اهل نشان دادن واکنش هیجانی به محرک‌ها نیست حتی اگر این محرک، گزارشی مبنی بر پرداخت تنها یک درصد از مبلغ مصوب تسهیلات اشتغال فراگیر برای کردستان آن هم در فاصله‌ای کمتر از یک ماه تا پایان زمان پرداخت این تسهیلات باشد. 

دوم؛ «مرادنیا» تاکنون حاضر نشده آبرویی که نزد مردم دارد را خرج مدیران نالایقی کند که حتی زحمت حضور در جلسات مهمی چون جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان را به خود نمی‌دهند، وی با یادآوری اراده دولت برای کمک به توسعه کردستان، حتی خارج از چارچوب‌های تعیین شده، ضعف در جذب اعتبارات را متوجه مجموعه استان دانست و نتیجه تداوم وضعیت فعلی را شرمندگی نزد مردم عنوان کرد. 

سوم؛ «حسین فیروزی» که بیست و سوم دی‌ماه از بانک‌ها «استدعا» کرده بود پرداخت تسهیلات را آغاز کنند امروز با عدم حضور شماری از مدیران و از جمله مدیران چند بانک در جلسه مواجه شد و گفت «من به جای مدیرانی که در جلسه حضور نیافته‌اند عذرخواهی می‌کنم»؛ وی در همین جلسه وعده داد برای برکناری مدیران دو بانک «سینا» و «پارسیان» در استان کردستان با مدیران ارشد این دو بانک در تهران مکاتبه کند. 

مکاتبه برای برکناری مدیر دو بانک در کردستان قطعاً قدمی رو به جلوست اما باور وجود یک اراده محکم برای برخورد فارغ از نگاه‌های جناحی و دسته‌بندی‌های سیاسی با مدیرانی که در باب جذب تسهیلات اشتغال فراگیر کم‌کاری کرده‌اند با عرض پوزش کمی سخت است! بخوانید. 

طبق اظهارات معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در جلسه امروز، 15 درصد اعتبارات اشتغال فراگیر استان باید با ارائه طرح‌ توسط حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات جذب شود؛ این گفته بدان معناست که از 642 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در کردستان باید 96 میلیارد و 300 میلیون تومان توسط حوزه مذکور جذب شود. 

اما موضوع قابل تأمل آن بود زمانی که فردین سعیدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، در جلسه امروز اعلام کرد «11 طرح در زمینه اشتغال فراگیر داشتیم که تسهیلات درخواستی برای آنها 10 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است»؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد «طرح‌های شما در سامانه ثبت نشده است، احتمال دارد طرح‌ها وارد شده و به علت نقص برگشت داده شده باشند». 

بر اساس این اظهارات «برهان صلواتی» می‌توان نتیجه گرفت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان تاکنون «هیچ» طرحی برای دریافت تسهیلات فراگیر اشتغال در سامانه ثبت نکرده است! بنابراین طبیعی است این سؤال در اذهان شکل گیرد که اگر قرار بود مدیران ارشد کردستان به خاطر کم‌کاری در جذب تسهیلات فراگیر اشتغال با دستگاهی برخورد کنند بهتر نبود همین امروز تکلیف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان را روشن می‌کردند! 

ناگفته نماند عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در زمینه ثبت طرح‌ها، امروز مورد انتقاد قرار گرفت؛ اداره کل ورزش و جوانان کردستان 5 طرح، 900 میلیون تومان؛ فرهنگ و ارشاد اسلامی 2 طرح، 220 میلیون تومان؛ صنعت، معدن و تجارت 64 طرح، 41 میلیارد و 290 میلیون تومان؛ جهاد کشاورزی 31 طرح، 4 میلیارد و 172 میلیون تومان؛ میراث فرهنگی 16 طرح، 4 میلیارد و 456 میلیون تومان. 

استاندار کردستان قرار است شنبه‌شب هفته آینده نشستی با مدیران بانک‌های استان برگزار کند؛ «مرادنیا» امروز گفت «عملکردها رضایت‌بخش نیست»؛ «اراده جمعی برای حل مشکلات در استان به وجود نیامده است»؛ «وقتی تنها یک درصد تسهیلات فراگیر اشتغال تاکنون جذب شده چه پاسخی برای مردم داریم» «برای آخرین بار از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها می‌خواهم برای جذب اعتبارات اشتغال فراگیر همت کنند»؛ «اگر همت مورد انتظار شکل نگیرد مجبوریم تصمیمات دیگری اتخاذ کنیم». 

استاندار کردستان خوب می‌داند فرصت باقی‌مانده برای جذب اعتبارات اشتغال فراگیر چقدر کوتاه است و قبلاً هم وعده داده میزان جذب این تسهیلات را در ارزیابی عملکرد مدیران لحاظ کند؛ باید منتظر ماند و دید واکنش نهایی نماینده عالی دولت در استان در قبال کم‌کاری برخی مدیران چیست.

اشتراک گذاری
آخرین اخبار