تابناک چهارمحال و بختیاری- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری از معرفی یکهزار و 400 طرح اشتغال روستایی به بانک های عامل این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۷۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 03 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهراب فرجی اظهار کرد: امسال برای حمایت از این تعداد طرح تولیدی، افزون بر 200 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است.
وی از نبود وثیقه معتبر برای بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به روستاییان ابراز تاسف کرد و گفت: امید است با تدابیر لازم برای سهولت در فرآیند پرداخت تسهیلات به روستاییان تمهیداتی اندیشیده شود.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تامین اعتبارات بانکی به موقع برای پرداخت تسهیلات یاد شده در سال جاری را یادآورشد و تاکید کرد: ساماندهی، شناسایی افراد دارای شرایط برای دریافت وام نیز از سوی مسئولان انجام شده است.
فرجی از اجرای 13 برنامه ویژه اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی استان در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: افزایش ضریب خود اتکایی محصولات اساسی شامل گندم، جو، کلزا، سیب زمینی، چغندرقند، حبوبات، شیرخام، گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ از جمله این طرح ها محسوب می شود.
وی افزایش تولیدات گلخانه ای، پرورش ماهی در قفس، تجهیز و نوسازی زمین های کشاورزی، احداث شبکه های اصلی و فرعی، افزایش بازدهی مصرف آب، رشد فرآورده ها و کاهش ضایعات در تولید محصولات، ذخیره سازی محصولات راهبردی با محوریت بخش خصوصی، تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی را از جمله این برنامه ها دانست.
اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، بهبود وضعیت معیشت مردم و ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی را به دنبال دارد.
سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود.
سطح زیرکشت این استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار