تابناک چهارمحال وبختیاری- پژوهشگران فناوري نانوي دانشگاه شهركرد ملات و قطعات پيش‌ساخته‌ گچي فرآوري شده با نانو سيليس اختراع کردند.
کد خبر: ۵۷۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 04 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– به نقل از روابط عمومي دانشگاه شهركرد، علي حيدري عضو مركز پژوهشي نانوفناوري دانشگاه شهركرد با همكاري معصومه هاشم‌پور و آرزو اسعد ساماني پژوهشگران پژوهشكده‌ فناوري نانوي دانشگاه شهركرد، «ملات و قطعات پيش‌ساخته‌ گچي فرآوري شده با نانو سيليس» اختراع کردند.
این اختراع با تركيب گچ، سيمان سفيد، ابرروان‌كننده و نانو ذرات سيليس ایجاد شده است و به عنوان اولين اختراع نانوي دانشگاه شهركرد يكي از جديدترين مواد كاربردي در صنعت مهندسي مواد است كه سه مشكل اصلي گچ يعني زمان گيرش سريع، مقاومت پايين و جذب آب بالا را برطرف کرده و زمان گيرش اين محصول سه برابر، مقاومت آن پنج برابر و جذب آب آن نصف گچ معمولي است.
این محصول مشخصاتی همچون سنگ پیدا می‌کند، ايجاد آستر سفيد روي ديوار مقاوم در برابر ضربه و خراش ، توليد قطعات گچي مقاوم در برابر رطوبت و ساخت ديوارهاي گچي سبك مقاوم در برابر زلزله برخي از مواد كاربرد اين اختراع نانو است.
لازم به ذکر است، اختراع مذکور تاییده ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به شماره م-ف/1200/95 و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به شماره 1396178 را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار