در 11 ماهه ابتدایی سال جاری صورت گرفت
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری از رشد 23 درصدی مشارکت‌های مردمی در 11 ماهه نخست ابتدایی امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 04 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی ملکپور در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت 18 اداره کمیته امداد در شهرستان‌های 9‌ گانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در استان 35 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد، یک خوابگاه دانش‌آموزی پسرانه و پنج کانون کمیته امداد وجود دارد.
وی با بیان اینکه حدود 6 درصد جمعیت و 11 درصد خانواده‌های چهارمحال و بختیاری تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: از این تعداد 55 درصد زنان سرپرست خانوار هستند که در 11ماه ابتدایی امسال 55 نفر از این زنان با ازدواج مجدد خودکفا شدند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تحت پوشش بودن دو هزار و 198 یتیم در این نهاد، اضافه کرد: در 11 ماهه نخست امسال دو هزار و 122 خانوار نیز در قالب طرح محسنین در استان شناسایی شدند.
ملکپور از وجود 13 هزار و 864 حامی فعال در چهارمحال و بختیاری خبر و ادامه داد: نسبت حامیان داخل به خارج از استان 40 به 60 است؛ یکی از 20 مؤسسه خیریه بزرگ خارج از استان، بوتراب است که یک هزار و 200 یتیم را در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه 2 هزار خانوار فاقد مسکن در استان شناسایی شده است، گفت: در سال گذشته 330 مسکن و در 11 ماه امسال نیز 365 مسکن احداث و خریداری شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزان مشارکت‌های مردمی از ابتدای امسال 23 درصد افزایش داشته است، افزود: در این مدت سه میلیارد و 600 میلیون تومان صدقه، پنج میلیارد و 100 میلیون زکات و 6 میلیارد و 300 میلیون تومان از مراکز نیکوکاری در استان جمع‌آوری شده است.
ملکپور با اشاره به اینکه در 11 ماهه ابتدایی سال جاری دو هزار و 200 طرح اشتغال‌زایی در استان تسهیلات کم‌بهره دریافت کردند، ادامه داد: از این تعداد 535 مورد از اعتبارات امدادی و یک هزار و 485 مورد از اعتبارات بانکی، تسهیلات دریافت کردند.
وی با بیان اینکه در جشن نیکوکاری سال گذشته دو میلیارد و 900 میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: جشن نیکوکاری امسال  از چهارشنبه 16 اسفندماه جاری به مدت سه روز  برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال جشن نیکوکاری در 381 مرکز و دفتر نیکوکاری و 27 پایگاه برگزاری نمازجمعه برگزار می‌شود.
ملکپور افزود: پیش‌بینی دریافت کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری امسال سه میلیارد و 500 میلیون تومان است که تاکنون 70 درصد این مبلغ جذب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار