تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر کارگروه زنان روستایی، عشایر و مناطق محروم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: 2 هزار و 500 دهیار زن در روستاها فعال هستند که یک آمار بی سابقه در کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۵۷۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 05 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- پریچهر سلطانی افزود: دهیاران زن با تحصیلات دانشگاهی اقدامات اثرگذاری در سطح بهسازی و بهبود روستاها انجام می دهند.
به گفته وی، تنها مشکل موجود پیش روی زنان دهیار امنیت شغلی آنان است که ممکن است شوراهای اسلامی روستا، با جابه جایی دهیاران آنان را بیکار کنند.
دبیر کارگروه زنان روستایی، عشایر و مناطق محروم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: حضور این تعداد دهیار زن در کشور ظرفیت برای روستاهاست که انتظار می رود دهیاران از سوی مسئولان و سازمانها و نهادها مورد حمایت قرار گیرند.
سلطانی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه معاونت روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری موظف است یکصد هزار تسهیلگر روستایی را آموزش دهد که انتظار است نیمی از این جمعیت را بانوان و دهیاران روستاها تشکیل دهند.
وی افزود: انتظار است اعتبارات لازم برای آموزش تسهیلگران روستایی به موقع تخصیص یابد و معاونت بانوان و خانواده رئیس جمهوری نیز برای تحقق این مساله تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
دبیر کارگروه زنان روستایی، عشایر و مناطق محروم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: برنامه توان افزایی زنان روستایی و عشایر در بخش های بهداشت و درمان، سوادآموزی، تربیت بدنی و اشتغال پایدار از سوی معاونت بانوان و خانواده رئیس جمهوری دنبال می شود.
وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه نیز برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم پیشنهاداتی از سوی این معاونت ارائه شده که در برنامه ششم این حمایت ها مصوب شده است.
سلطانی توجه به اشتغال پایدار زنان در مناطق روستایی و عشایری را از برنامه های مهم دولت دوازدهم دانست و اظهار کرد: یکی از این برنامه ها تشکیل تعاونی زنان در روستاها و عشایری برای حمایت از اشتغال پایدار است که به این تشکل ها و تعاونی ها تسهیلات و وام های با بهره 4 درصد اختصاص می یابد.
سلطانی در خصوص برنامه های این معاونت برای جبران فقر حرکتی و فقر آهن در بین زنان روستایی و عشایری نیز گفت: ورزش در بین زنان روستایی و عشایری هنوز مطلوب نیست و با نقطه مطلوب فاصله دارد به همین دلیل در این زمینه با معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان تفاهم نامه ای منعقد می شود تا ورزش روستایی و عشایری در بین بانوان گسترش یابد.
وی افزود: در بخش روستایی و عشایری کشور به منظور حمایت از اشتغال پایدار و حمایت از تولیدات بانوان در روستاها و مناطق عشایری با همکاری دهیاری ها و وزارتخانه ها مانند جهادکشاورزی برنامه های جامع تدوین شده است.
به گفته وی، به منظور بازاریابی تولیدات و محصولات تولیدی بانوان در سطح روستایی و عشایری بهره گیری از ابزار نوین در دستور کار مسئولان قرار دارد.
دبیر کارگروه زنان روستایی عشایر و مناطق محروم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در سفر به شهرکرد از توانمندی بانوان چهارمحال و بختیاری و آموزش های فنی و حرفه ای ویژه بانوان دیدن کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار