تابناک چهارمحال وبختیاری- بازی‌های بومی و محلی چهارمحال و بختیاری توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان جمع‌آوری می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 05 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری، فرزاد رحیمی از اجرای جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان و جمع‌آوری این بازی‌ها به‌صورت مکتوب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.
وی با تأکید بر تبیین فرهنگ غنی بومی و محلی در میان کودکان و نوجوانان استان، افزود: احیای بازی‌های سنتی فرآیندی هدفمند در راستای ترویج آداب و رسوم ملی و محلی است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به احیای فرهنگ، آداب و رسوم گذشتگان، اضافه کرد: بازی بخش اصلی زندگی انسان است که با حس کنجکاوی و با انگیزه شناختن دنیای پیرامون آغاز می‌شود.
فرزاد رحیمی ادامه داد: با توجه به اینکه نوع بازی در طی مراحل رشد، در جامعه‌های گوناگون و در شهر و روستا متفاوت است این بازی‌ها در میزان هوش و ویژگی‌های فردی کودک نیز تأثیر دارد.
وی با بیان اینکه بازی‌ها متناسب با نیازها و محیط زندگی هر جامعه متنوع است، گفت: در طرح بازی‌های بومی محلی اعضا با پرس‌وجو از بزرگ‌ترها نام بازی‌ها و روش اجرای آن‌ها را جمع‌آوری کرده و در مرکز با دیگر بچه‌ها اجرا می‌کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری افزود: قوطور، بالابلندی، وسطی، دیس دیس، هفت خط، خروس جنگی، ارنگه و ارنگه، آ آ و غیره از جمله بازی‌های در حال اجرا در این طرح است.
گفتنی است؛ این جشنواره با هدف معرفی اقوام و آداب و رسوم محلی همزمان با آغاز سال 97 با اجرای برنامه‌های مختلف در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار