تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با اشاره به افت شدید چاه های آب شرب گفت: این وضعیت تامین آب شرب شهری را در آستانه خانه تکانی عید نوروز با بحران مواجه کرده است.
کد خبر: ۵۷۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 05 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- قدرت الله بیگلری افزود: وقوع یک دهه خشکسالی در استان و افت شدید آب های زیرزمینی، شهرهای استان را با کم آبی مواجه کرده و همین امر سبب قطع و افت شدید آب شرب برخی از مناطق شده است.
وی ادامه داد: درحالی که کارشناسان و اکیپ های کنترل مصرف درحال تعادل بخشی و تنظیم فشار شبکه ها برای آبرسانی مطلوب هستند، اما با نزدیک شدن به فصل گرما، تنش آبی در برخی از شهرهای استان دور از انتظار نیست.
بیگلری از مردم استان خواست با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز و خانه تکانی و وقوع بحران آب از مصارف غیرضرور خودداری و در مصرف آب صرفه جویی کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با اشاره به افت شدید دبی آب چشمه کوهرنگ خاطرنشان کرد: دبی آب چشمه کوهرنگ از 600 به 300 لیتر بر ثانیه کاهش یافته و از آنجا که بخشی از آب شرب مورد نیاز شهرکرد از کوهرنگ تامین می شود، برخی از مناطق شهر با افت و قطعی آب مواجه شده اند.
درحالی که چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون است، اما بیش از 90 درصد نیاز آبی خود را از منابع آب زیرزمینی تامین می کند که با توجه به خشکسالی های یک دهه اخیر، تغییر اقلیم و تبدیل بارش ها از برف به باران، چشمه ها و سفره های آب زیرزمینی با افت شدید مواجه و تامین آب مناطق شهری و روستایی را با چالش مواجه کرده است.
در تابستان امسال چهار شهر بروجن، فرادنبه، سفید دشت و فرخشهر درگیر تنش آبی بودند.
هم اکنون 217 هزار مشترک با جمعیتی بالغ بر 530 هزار نفر در 40 شهر چهارمحال و بختیاری از آب شرب سالم بهره مند هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار