تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاوری چهارمحال و بختیاری از کوچ زودهنگام بهاره زنبورداران همراه با 100 هزار کلنی زنبور عسل از مناطق گرمسیری خوزستان، بوشهر و فارس به مناطق ییلاقی این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 06 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم کوچکی تعداد کلنی های زنبور عسل این استان را 150 هزار کلنی اعلام کرد و افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی مناطق گرمسیری و وجود ریزگردها در مناطق گرمسیری و به شکوفه نشستن بادامستانهای شهرستانهای سامان و بن این کوچ زودهنگام اکنون آغاز شده است.
وی یادآور شد:انتقال کلنی زنبورستانها به مناطق باغی استان در فصل گل و شکوفه، موجب گرده افشانی باغات را همراه خواهد داشت.
کوچکی تاکید کرد: وجود شرایط مستعد آب و هوایی این استان در فصل بهار و تابستان باعث بهبود سرعت رشد جمعیت کلنی ها و تکثیر زنبور می شود.
مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان عسل تولیدی استان در سال گذشته را یکهزار تن ذکر کرد و گفت: با توجه به مرغوبیت و کیفیت منحصر به فرد عسل منطقه، بخشی از محصول تولیدی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
وی تصریح کرد:تنها 20 درصد از کلنی های عسل استان زیر پوشش بیمه قرار دارد که احتمال خسارت های سنگین با توجه به حوادث طبیعی،وزش شدید باد، پدیده ریزگردها، کمی و کیفی محصول تولیدی دور از انتظار نیست.
بیش از یک هزار و 270 بهره بردار در بخش زنبورداری چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار