همزمان با هفته روز درختکاری،
تابناک چهارمحال وبختیاری- همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری،طرح سه شنبه های بدون خودرو در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 06 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، بانک تجارت و مردم برگزار شد و شرکت کننده در این طرح 10 کیلومتر را رکاب زدند و اقدام به غرس نهال در شهرک میرآباد غربی شهرکرد کردند.
علی محمدی، بی تحرکی را عامل اصلی ابتلا به بیماریهای غیرواگیر عنوان کرد و افزود: زندگی ماشینی امروزه انسان را ناگزیر به استفاده از ابزارهایی کرده که با وجود افزایش سرعت فعالیت ها از کیفیت زندگی کاسته است.
محمدی، تردد با دوچرخه و پیاده روی را از راهکارهای موثر در افزایش تحرک و نشاط و شادابی در جامعه خواند و ابراز امیدواری کرد: با حمایت ارگان و دستگاه های مختلف طرح سه شنبه های بدون خودرو تداوم یابد.
در این طرح با ترغیب سازمانهای مردمنهاد و انجمن های مردم، برای کنار گذاشتن خودروهای شخصی، بهره گیری از دوچرخه، پیاده روها و ناوگان حمل ونقل عمومی برای عبور و مرور در روزهای سه شنبه استفاده می شود.
این طرح با هدف کاهش بار ترافیک و آلودگی هوا، افزایش تحرک بدنی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی جامعه در برخی استانهای کشور در حال اجراست.
از 15 تا 21اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی در کشور نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار