فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: با پیگیری‌های متعدد روز گذشته تعداد یک هزار جلیقه ضدگلوله تهیه شده است که به‌زودی در اختیار محیط‌بانان سراسر کشور قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۷۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 06 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جمشید محبت‌‌خانی در حاشیه برگزاری جشن روز درختکاری در اداره‌کل منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی یگان حفاظت محیط‌زیست کشور حفظ جان محیط‌بانان است، اظهار کرد: با پیگیری‌های متعدد روز گذشته تعداد یک هزار جلیقه ضدگلوله تهیه شده است که به‌زودی در اختیار محیط‌بانان سراسر کشور قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: درصدد هستیم تا پایان سال‌جاری 500 عدد جلیقه ضدگلوله دیگر نیز تهیه کرده و در اختیار محیط‌بانان قرار دهیم و همچنین با آموزش‌های محیط‌بانان و تشدید اقدامات قضایی در برخورد با متخلفان، در قدم اول جان محیط‌بانان را حفظ کنیم.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به تأسیس شعب ویژه رسیدگی به تخلفات محیط‌زیستی در سراسر کشور، گفت: پیشگیری و اقدامات بازدارنده در راستای حفاظت از محیط‌زیست از اولویت‌های این یگان است و درصدد هستیم از پتانسیل نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان محیط‌زیست و شکارچیان در حفظ جان محیط‌بانان استفاده کنیم.
محبت‌خانی با درخواست از عموم مردم جهت گزارش تخلفات محیط‌زیستی به سامانه 1540، افزود: شعار محوری ما تحقق 80 میلیون محیط‌بان است و اگر می‌خواهیم به‌معنای واقعی محیط‌زیست را از آسیب حفظ کنیم، بایستی برای تحقق این شعار در کشور تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه 120 شهید محیط‌بان در کشور وجود دارد، ادامه داد: در 4 ماه گذشته در سراسر کشور یک محیط‌بان شهید، 27 مجروح بستری و 40 مجروح سرپایی درمان شده‌اند.
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست از استخدام محیط‌بان در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد کل محیط‌بانان کشور حدود هشت هزار و 500 نفر است که با توجه به استانداردهای جهانی برای حفاظت از محیط‌زیست، کمبود 6 هزار نیرو در سراسر کشور برای پاسداری از محیط‌زیست وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار