تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از آماده سازی مساجد برای برگزاری ایین معنوی اعتکاف ماه رجب در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 07 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سال گذشته 150 مسجد در چهارمحال و بختیاری برای برگزاری آیین اعتکاف ماه رجب در نظر گرفته شده بود و امسال نیز تعدادی از مساجد میزبان معتکفین است و در سال گذشته بیش از 12هزار نفر در ایام البیض معتکف شدند.
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی از آغاز ثبت نام اعتکاف به صورت اینترنتی در استان خبر داد و گفت: سامانه ثبت نام اعتکاف به نشانی www.etekafchb.ir فعال شده است.
وی گفت:براساس هماهنگی با مسئول سایت اعتکاف این سامانه به مرور فهرست مساجد شهرستان ها و روستاهای استان را برای اعتکاف به سامانه اضافه می کند.
مرتضوی با بیان اینکه اعتکاف از 11 تا 13 فروردین 97 برگزار می شود، گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با نهاد نمایندگی ولایت فقیه در دانشگاه ها و همچنین مسئول تشکل های دانش آموزی در اداره آموزش و پرورش، پیش بینی می شود امسال اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی نیز برگزار شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم معنوی اعتکاف از روز سیزدهم تا پانزدهم رجب ماه برگزار می شود و معتکفین در این سه روز علاوه بر روزه داری به راز و نیاز با معبود خود می پردازند.
اعتکاف در لغت به مفهوم گوشه نشینی است و معتکف گوشه ای را برای خویش بر می گزیند و در خلوتی معنوی به ذکر خداوند می پردازد و در عمل فرو شستن از همه اعمال دنیوی است و بزرگترین پیش آمد توحیدی و معنوی پیش از ماه رمضان است.
در اعتکاف تمام گناه انسان می ریزد و می سوزد و حکمت آن به اندازه فریضه حج عمره برای معتکف دارای پاداش و اجر معنوی است.
اعتکاف همزمان با سحرگاهان روز سیزدهم رجب آغاز می شود و معتکف به مدت سه روز از درون مسجد جز برای انجام اعمال ضروری مانند شهادت دادن خارج نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار