تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: سنت ها هیچگاه آزار دهنده نیست، مگر این که از روی ناآگاهی برخی افراد به بروز رفتارهای خارج از عرف تبدیل شود که باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۵۷۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 08 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- پژمان نبی زاده با بیان اینکه چهارشنبه سوری یکی از سنت های دیرینه ایران زمین است که قدمت آن به قبل از زرتشت می رسد، افزود: این آئین نماد مهر، نوع دوستی و همدلی است و در طول تاریخ کارکردهای مخصوص به خود را داشته است.
نبی زاده با تاکید بر اینکه نگاه به آداب و رسوم اقوام و ملل مختلف باید متناسب با نگاه جامع بشری باشد، تصریح کرد: باید به همه آئین ها و سنت ها احترام گذاشت چرا که هر یک از این آئین ها خاستگاه و کارکردهای خاص خود را دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه آئین چهارشنبه سوری در ذات خود آئین پسندیده ای است، افزود: اگر ناهنجاری هایی از قبیل آتش افروزی های خطرناک و صدمه زدن به جسم و روان مردم از سوی برخی افراد مشاهده می شود باید این انحرافات اصلاح و اصل سنت را حفظ کرد.
نبی زاده خاطرنشان کرد: ما ایرانی ها دارای فرهنگ ایرانی - اسلامی هستیم از همین رو باید در اجرای آئین های خود به هر دو جنبه فرهنگ خود توجه کرده و از یکجانبه گرایی پرهیز کرد.
چهارشنبه ‌سوری که با نام‌ های جشن چهارشنبه پایان سال نیز شناخته می‌شود یکی از جشن‌های ایرانیان باستان است که در شب واپسین چهارشنبه سال (از غروب سه ‌شنبه) برگزار می‌شود و نخستین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار