رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از بیماری‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند افسردگی است؛ گفت: در جامعه اگر امید نباشد نمی‌توان به سمت توسعه پایدار حرکت کرد.
کد خبر: ۵۷۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 08 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ارسلان خالدی‌فر در اولین مجمع سلامت استان چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه توسعه پایدار جامعه در گرو سلامت مردم و جامعه است٬ اظهار کرد: ۷۵ درصد از مؤلفه‌های سلامت خارج از حوزه بهداشت و درمان است که بر همین اساس سلامت جامعه همکاری تمام حوزه‌ها را می‌طلبد.
وی افزود: هیچ ارگان و فردی نمی‌تواند بگوید در سلامت جامعه موثر است، حوزه سلامت تنها بهداشت و درمان نیست بلکه مسائل دیگری مانند، اعتیاد و بیکاری نیز جامعه را تهدید می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه هدف مجمع سلامت استان تأمین سلامت افراد جامعه است، اضافه کرد: یکی از بیماری‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند افسردگی است؛ در جامعه اگر امید نباشد نمی‌توان به سمت توسعه پایدار حرکت کرد.
خالدی‌فر با اشاره به اینکه در هر حوزه‌ای که مردم وارد شدند موفقیت را شاهد بودیم، ادامه داد: برای تحقق مولفه‌های سلامت در جامعه نیازمند بسیج مردمی و همکاری بین‌بخشی هستیم.
وی با بیان اینکه امروز  بیکاری و فقر سلامت جامعه را تهدید می‌کند، گفت: این مسائل اجتماعی در جامعه باید شناسایی  و راه حل‌ها ارائه شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی در کمین جامعه هستند، افزود: سن ابتلا به این بیماری‌ها پایین آمده است در همین راستا باید از شیوع آن‌ها پیشگیری کرد.
خالدی‌فر با بیان اینکه ۴۰ درصد افراد جامعه دارای فشار خون بالا هستند، ادامه داد: چاقی و کم تحرکی عامل به وجود آمدن بیماری‌های غیرواگیر در جامعه هستند که با انجام فعالیت‌های ورزشی در روز می‌توان در وقوع آن‌ها پیشگیری کرد.
وی در پایان اضافه کرد: دست تمامی عزیزانی را که برای تأمین سلامت مردم قصد همیاری و همکاری را دارند به گرمی می‌فشاریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار