مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: حل مسائل اقتصادی تنها راهکار جلوگیری از مهاجرت روستائیان نیست و حل مسائل فرهنگی نیز در این خصوص مهم است.
کد خبر: ۵۷۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 10 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، سهراب رئیسی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شورای اسلامی استان با اشاره به معضل مهاجرت در روستاها اظهار کرد: حل مسائل اقتصادی تنها راهکار جلوگیری از این مهاجرت نیست و حل مسائل فرهنگی نیز در این خصوص مهم است.
وی با اشاره به طرح‌های هادی اجرا شده در روستاهای استان ادامه داد: چهارمحال و بختیاری جز معدود استان‌هایی است که برای روستاهای زیر 20 خانوار آن هم طرح هادی تهیه و بخش عمده آن‌ها بازنگری شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح‌های هادی با افقی 10 ساله تدوین و اجرا می‌شوند، افزود: بعد از گذشت 10 سال چنانچه طرحی در دست اقدام باشد هیچ خللی در اجرای آن وارد نمی‌شود و بنیاد بر اساس اعتبارات اختصاص‌یافته اقدام به بازنگری می‌کند.
رئیسی اظهار داشت: شکل‌گیری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای کمک به خانه‌دار شدن است و اگر هر خانوار روستایی را چهار نفر فرض کنیم حدود 200 هزار نفر از مردم این استان در خانه‌های مقاوم زندگی می‌کنند و در همین راستا حدود 9 هزار مسکن مهر اعم از گروه‌های ساخت، خود مالکین و تعاونی‌ها در شهرهای زیر 20 هزار نفر ساخته و مقاوم شده است.
گفتنی است، در این جلسه موضوعاتی از قبیل مسکن مهر، مهاجرت روستائیان، زمین‌های خارج از محدوده روستایی، ساخت منازل با محوریت ایرانی اسلامی، رعایت حریم کمی و کیفی روخانه زاینده‌رود، پلاک‌بندی زمین‌های اختصاص داده شده به روستائیان، آسفالت و جدول‌بندی معابر، پراکندگی روستاها، چگونگی تخصیص بودجه به شهرستان‌ها و مدیریت مصالح جهت مقاوم‌سازی توسط اعضای شورای اسلامی استان مطرح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار