تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری با اشاره به بررسی ۲۵۲ طرح اشتغال روستایی و عشایری طی سه هفته گذشته در کمیته فنی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: حدود ۵۰ طرح به میزان ۲۹ میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شد.
کد خبر: ۵۷۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 14 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حبیب‌الله وفایی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان رشد اقتصادی پویا و مقاومت اقتصادی را از اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری از 516 کیلومتر خط راه آهن در کریدورهای شمالی- جنوبی، شرقی- غربی، تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کریدورهای شمالی- جنوبی و شرقی- غربی و ۲۳۷ کیلومتر آزاد‌راه از مهم‌ترین پروژه‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به وزارت راه و شهرسازی هستند.
وفایی احداث باند دوم محور شهرکرد به بروجن به طول ۱۵ کیلومتر و بهسازی هشت کیلومتر از محور سفید دشت به زرین‌شهر با پیشرفت ۱۰۰ درصدی را از دیگر پروژه‌های این اداره کل عنوان کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال تاکنون ۱۳.۵ میلیارد تومان در قالب طرح مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: از این میزان تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی توسط چهار بانک عامل به متقاضیان پرداخت شده است.
وی از احداث راه‌آهن دو خطه برقی اصفهان- شهرکرد- اهواز به طول ۵۴۰ کیلومتر و اعتبار مورد نیاز پنج میلیارد دلار و احداث راه‌آهن مبارکه- سفید دشت- شهرکرد با اعتبار مورد نیاز هفت هزار میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: باید پیگیری‌های لازم در خصوص تامین 15 درصد از اعتبار مورد نیاز راه‌آهن اصفهان- شهرکرد- خوزستان از محل صندوق توسعه ملی صورت گیرد.
در ادامه استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: لازم است برای طرح‌های سنگینی که به سرمایه‌گذاری‌های بسیار نیاز دارند و در توسعه استان نقش ویژه‌ای دارند، از ظرفیت بخش خصوصی و خارجی استفاده کرد.
در پایان جلسه از مدیران دستگاه‌های برتر در حوزه واگذاری پروژه‌های تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای شامل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مدیر عامل پست بانک، مدیر بانک سپه، توسعه صادرات، صنعت و معدن و مدیر شعب بانک کشاورزی به دلیل جذب منابع صندوق توسعه ملی و دستگاه‌های بازرسی، ثبت احوال، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب روستایی، آب منطقه‌ای و امور اقتصادی و دارایی استان به دلیل جذب بالای اسناد خزانه مورد تجلیل قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار