تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل کارخانه صنایع غذایی چم‌چنگ از ثبت نام 700 مددجو کمیته امداد برای شرکت در طرح تولید و بسته بندی مواد غذایی، صنایع تبدیلی و تولید چیپس میوه‌ای در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 15 March 2018
به گزارش تاناک شهرکرد- سیدحسین موسویان با اشاره به 10 سال فعالیت در زمینه بسته بندی مواد غذایی، صنایع تبدیلی و تولید چیپس میوه‌ای در کشوربه روش شوک حرارتی، اظهار کرد: بسته بندی ادویه‌جات، قند و شکر، نمک و حبوبات در این کارخانه انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان یکی از قطب‌های کشاورزی است و مواد اولیه مورد نیاز از داخل چهارمحال و بختیاری تهیه می‌شود، افزود: طرح تولید و بسته بندی و فروش خانگی در زمینه فعالیت خود را به دستگاه‌های اجرایی متولی پیشنهاد داده‌ام.
موسویان تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت در این کارخانه صنایع غذایی در حال اجرا است اما اگر در منازل اجرا شود به کیفیت لازم نخواهد رسید و توان رقابت در بازار را ندارد.
وی در ادامه گفت: در همین راستا به صورت صنعتی و حرفه‌ای، مواد اولیه تولید می‌شود و پس از آن در منازل در اختیار افراد جویای کار قرار می‌گیرد و بسته بندی خواهد شد تا کارخانه صنایع غذایی با داشتن نقاط اتصال به بازار قوی این محصولات را به فروش برساند.
موسویان تاکید کرد: افرادی که محصول خانگی تولید می‌کنند به دلیل عدم مدیریت و توانمندی مالی قوی با وجود دریافت تسهیلات، توان برندسازی و تبلیغات را ندارند و غفلت از این موارد، موجب عدم توانایی برای رقابت در بازار خواهد شد در حالی که کارخانه صنایع غذایی به عنوان یک پشتیبان تمام این امور را انجام می‌دهد و سعی شده است تا مشکلات اتصال به بازار مرتفع شود.
وی ثبت برند را یک بحران‌ برای افراد متقاضی دانست و گفت حدود یک سال و نیم مشقت و زمان برای ثبت برند خویش داشته است.
موسویان با اشاره به اینکه اکنون مجوزات بهداشتی این کارخانه دریافت شده است و طراحی نیز به شکل تخصصی صورت گرفته است، اضافه کرد: در بازار نیز تبلیغات شده است و با پشتیبانی این کارخانه، فروش انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح می‌تواند برای پانصد نفر شغل ایجاد کند و در صورت حمایت بیشتر میان یک هزار تا یک هزار و 500 نفر در استان جوابگو است، تصریح کرد: راه‌اندازی این طرح کمک به صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی و کاهش آمار بیکاری استان است و در حال حاضر 700 مددجو از کمیته امداد از این طرح استقبال و ثبت نام کردند.
موسویان بیان کرد: با ارائه تسهیلات پنج میلیون تومان به هر فرد متقاضی، تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز خریداری می‌شود و این افراد می‌توانند ماهانه 900 هزار تومان دریافتی و بیمه درمان داشته باشند.
وی بر تبلیغات به شیوه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی شبکه گسترده تلگرامی راه‌اندازی شده است.
موسویان با بیان اینکه تسهیلات بسیاری برای راه‌اندازی مشاغل در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد اما معمولا با نتیجه‌ مطلوبی همراه نمی‌شود، گفت: در طرح پیشنهادی اگر متقاضی در انجام این شغل ناموفق بود مواد اولیه از او دریافت خواهد شد و هزینه این مواد به او پرداخت می‌شود و این فرد دیگر درگیر خرابی این مواد نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات متقاضیان نیز با کسر از حقوق آنان پرداخت خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار