تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز پیوند سرشاخه در50 هکتار از باغات گردو کم ثمر این استان به منظور بارورکردن اصل درخت به صورت پایلوت خبر داد.
کد خبر: ۵۸۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 26 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی سطح باغات گرو این استان را 7 هزار هکتار برآورد و اظهار کرد: بیش از 100 هکتار از باغات گردو این استان کم بار و نیاز به اصلاح و پیوند زنی دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: با روش پیوند زنی باغات کم ثمر، تحولی در تولید محصول گردو به وجود آید.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان برداشت محصول گردو در سال زراعی گذشته این استان را 7 هزار تن برآورد کرد و گفت: با انجام فرآیند اصلاح و پیوند در بنیه درختان مثمر، تولید محصول 10 درصد افزایش می یابد.
شیرانی، وسعت باغ های مثمر استان را 38 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 30 درصد از این باغ ها قدیمی و نیازمند احیا و اصلاح است.
وی میزان برداشت گردو از باغ های استان طی سال گذشته را 182 هزار تن ذکر و تصریح کرد: در صورت اصلاح و احیای باغ های قدیمی و کم بارده، میزان محصول برداشتی تا 35 درصد افزایش یابد.
شیرانی از اجرای طرح آبیاری نوین (قطره ای) در 17 هزار هکتار از باغ های استان خبر داد و تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه، این باغ ها زیرپوشش آبیاری نوین قرار می گیرد.
سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود، سطح زیر کشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار