تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی جاری تشدید خشکسالی نیمی از 40 هزار هکتار باغات این استان را تهدید می کند.
کد خبر: ۵۸۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 04 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی از اجرای طرح آبیاری نوین در 47 درصد از باغات مثمر استان خبر داد و تصریح کرد: مدیریت آبیاری و تغییر روش آبیاری، بهترین روش گذار از بحران بی آبی امسال در استان است.
وی،کشت نهال های کم آب بر و انجام عملیات مارچ برای جلوگیری از تبخیر آب در سطح باغات را از دیگر راهکارهای کاهش مصرف آب عنوان کرد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از خشک و کم آب شدن بیشتر چشمه ها و قنوات بالادست باغات استان خبر داد و گفت: حفظ سطح باغات موجود و افزایش نیافتن سطح کشت، از برنامه های اولویت دار جهاد کشاورزی در سال زراعی امسال است.
شیرانی افزود: با انجام فرآیند اصلاح و پیوند در بنیه درختان مثمر، تولید محصول 10 درصد افزایش می یابد.
شیرانی، وسعت باغ های مثمر استان را حدود 40 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 30 درصد از این باغ ها قدیمی و نیازمند احیا و اصلاح است.
سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود، سطح زیر کشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری میانگین بارش های سال زراعی جاری را 162.5 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 66 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه با کاهش 69 درصدی مواجه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار