تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل اتحادیه فرش جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش سه برابری محصولات گیاهی 'رناس' در رنگرزی ها به عنوان مواد اولیه فرش دستباف خبر داد و گفت: این افزایش موجب رکود بازار فرش تولیدی این خطه شده است.
کد خبر: ۵۸۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 05 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اسکندر ملکپور به ایجاد 45 هزار دار قالی در مناطق شهری و روستایی استان اشاره کرد و افزود: قیمت یک کیلوگرم محلول رناس از یکصد به 300 هزار ریال افزایش یافته است.
وی پدیده خشکسالی و کاهش کشت گیاه رناس در استانهای کویری کشور و افزایش قیمت دلار در افزایش مواد شیمیایی'نیل' وارداتی را از عمده دلایل افزایش قیمت در مواد اولیه فرش دستباف اعلام کرد.
مدیرعامل اتحادیه شرکت فرش جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، گبه، یلمه، فرش بختیاری و فرش نایینی را از مهم ترین سبک های تولید فرش دستباف در این استان دانست و گفت: فرش های این استان اکنون شهرت جهانی دارد.
وی به تولید سالانه 55 هزار متر فرش دستباف طی سال جاری اشاره و تصریح کرد: از 100 هزار بافنده فرش استان، هم اینک 50 هزار نفر در 8 شرکت تعاونی روستایی و 2 شرکت تعاونی شهری مشغول فعالیت هستند.
وی تعداد بیمه شدگان حرفه فرش بافی استان را 21 هزار نفر اعلام کرد.
کاربرد رنگها از عصاره گلها و گیاهان و مواد اولیه طبیعی و نقش های اصیل از عوامل تقاضای برای خرید فرش چهارمحال و بختیاری است.
فرش چالشتری این استان در حوزه خلیج فارس، اروپا، آمریکا و کانادا شهره است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار