تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری از جهاد دانشگاهی استان و دبیرخانه پروژه اطلاع رسانی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب‌های زیر زمینی بازدید کرد.
کد خبر: ۵۸۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 09 April 2018
به ‌گزارش تابناک شهرکرد- کورش نادری در این بازدید با اشاره به اینکه استان امسال با خشکسالی مواجه است که در 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده است، افزود: لازم است همگان در این زمینه همکاری داشته باشند تا بتوان با شرایط موجود سازگاری مطلوبی داشت.
نادری با بیان اینکه کارگروه سازگاری با کم‌آبی در وزارت نیرو تشکیل شده است، گفت: براساس اصل 138 قانون اساسی مصوبات و تصمیمات این کارگروه در حکم مصوبات هیأت دولت است که در این کارگروه انتظار از شرکت آب منطقه‌ای استان این است که در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، گزارش‌دهی به مردم و مسئولان وارد عمل شود.
وی تصریح کرد: آب زاینده رود با کاهش نزولات آسمانی و شرایط آب و هوایی، به شدت کاهش یافته است و ذخیره آب پشت سد اندک است.
نادری با اشاره به اینکه با برداشت‌های غیرمجاز به شدت برخورد خواهد شد، اضافه کرد: برداشت‌ مجاز که از سوی وزرات نیرو به شرکت آب منطقه‌ای استان ابلاغ شود، انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت‌های مختلف است، تأکید کرد: در سازگاری با خشکسالی و مدیریت مصرف آب می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و در مواردی همچون حفظ باغات کشاورزان در شرایط خشکسالی با روش‌های نوآورانه و خلاقانه کار کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز اظهار کرد: جهاد دانشگاهی دارای معاونت‌های فرهنگی‌، آموزشی، پژوهشی و شعبه اشتغال است که از همه ظرفیت های موجود برای هرچه بهتر اجرایی شدن طرحهای مذکور استفاده خواهد کرد.
وحید خلیلی با بیان اینکه در حال حاضر آب و ایجاد شغل دو مسئله اصلی استان هستند، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با اجرای طرحهای احیا و تعادل بخشی منابع آب و داناب از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان و طرح مشاغل خانگی از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، با عملیاتی کردن این دو امر مهم در زمینه توسعه فرهنگ صحیح مصرف آب و رونق مشاغل خانگی در استان مشغول انجام وظیفه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار