تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر نخستین همایش ملی زبان، فرهنگ و ادبیات بختیاری از تمدید مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش تا دهم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 11 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حمید رضایی نقد و بررسی ادبیات بختیاری با رویکرد زیبایی شناسی، عناصر نظم و نثر ادبیات بختیاری نظیر سوگ سروده ها، ترانه و لالایی ها، متل و قصه ها، بازی و کوچ سروده ها، معرفی سرایندگان و نویسندگان بختیاری، رسوم و سنن، پیوند ادبیات بومی و عامه بختیاری با ادبیات رسمی ایران، اسطوره ها، حماسه ها و کهن الگوها در فرهنگ و ادبیات بختیاری را از محورهای این همایش عنوان کرد.
وی افزود: زبان و ادبیات و فرهنگ بختیاری و نقش آن در پیوندهای ملی، اعتقادات، باورها و خرافات و تاثیرپذیری ادبیات بختیاری از آن، پیوند موسیقی محلی و ادبیات بومی بختیاری، مذهب در فرهنگ و ادبیات بختیاری، رابطه این فرهنگ و ادبیات با گردشگری و صنایع دستی، طنز، فلسفه و عرفان در ادبیات بختیاری، راهکارهای ترویج لهجه و گویش و گونه های زبانی با تکیه بر زبان، جلوه های فرهنگ بختیاری در هنر، تاثیر زبان و گویش بختیاری در وفاق و سرمایه اجتماعی از دیگر محورهای این همایش است.
رضایی با بیان اینکه مهلت ارسال مقالات به نخستین همایش ملی زبان، فرهنگ و ادبیات بختیاری تا بیست و پنجم فروردین ماه جاری اعلام شده بود، اظهار کرد: تاکنون حدود 15 مقاله از استان های تهران، خوزستان و چهارمحال و بختیاری به دبیرخانه این همایش رسیده است.
این همایش با تاکید بر مطالعات حوزه های مختلف زبان، فرهنگ و ادبیات بختیاری با هدف ایجاد بستر برای تبادل نظر و انتشار تحقیقات و پژوهش ها در حوزه های مذکور در دانشگاه پیام نور شهرکرد برگزار می شود.
بنا به اعلام روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان قرار بود این همایش 2 روزه روزهای 18 و 19 اردیبهشت ماه برگزار شود که این همایش یکروزه و در تاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
هم اینک حدود 10هزار دانشجو در 11 مرکز و واحد پیام نور چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند.
قوم بختیاری یکی از کهن ترین اقوام ایرانی است که در کنار 2 قوم فارس و ترک قشقایی تنوعی از فرهنگ های مختلف را در این استان ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار