تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از اعلام رضایت کشور نروژ برای اعزام تورهای گردشگری به استان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 16 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بهمن عسگری در جمع اصحاب رسانه از وجود ۱۲ اردوگاه و محوطه گردشگری در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر در استان ۱۵۳ خانه مسافر، دو هزار و ۶۸۰ تخت اقامتی، ۴۲ دفتر مسافرتی، ۲۲ اقامت گاه بوم‌گردی، ۶ سفره‌خانه، ۱۹ مرکز رزرواسیون و ۱۲ مجتمع تفریحی وجود دارد.
وی افزود: در حوزه گردشگری ورزشی نیز در منطقه دوپلان، بادی جامپینگ، زیپ لاین و پل معلق راه‌اندازی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در راستای احیای اقتصاد مقاومتی طرح احیای گلیم با استفاده از ظرفیت مردمی در منطقه سرآقا سید و بازارچه دائمی صنایع دستی در قلعه چالشتری  راه‌اندازی شده است.
عسگری  از رشد ۲۰۶ درصدی ورود مسافر در ایام تعطیلات نوروزی به چهارمحال و بختیاری خبر و ادامه داد: بر اساس داده‌های دریافتی تردد دو میلیون نفر مسافر به استان در این ایام ثبت شده است.
وی با بیان اقامت ۱۵۲ هزار مسافر در ایام تعطیلات نوروزی در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان، گفت: از تعداد، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در خانه مسافرها، چهار هزار در زائرسراها، ۷۲۰ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، پنج هزار نفر در هتل‌ها، یک هزار و ۲۰۰ نفر در هتل آپارتمان‌ها، یک هزار و ۲۶۶ نفر در مجتمع‌های گردشگری و ۴۳ هزار و ۲۶۰ هزار نفر در کمپینگ‌های موقت اقامت کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از ارائه بسته‌های گردشگری به سرمایه‌گذاران خارجی در استان خبر داد و افزود: با ورود گروه نروژی به استان برای سرمایه‌گذاری خارجی بسته‌های گردشگری مانند زمین ۴.۳ هکتاری در سامان و زمین ۶.۸ هکتاری در گودال چشمه ارائه شد.
عسگری اضافه کرد: بر اساس نامه‌های رسیده از سفارتخانه نروژ رضایت طرف خارجی برای برگزاری تورهای گردشگری خصوصا در زمینه ورزشی اعلام شده است.
وی با اشاره به تصویب طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری در سال ۹۴، ادامه داد: اجرای این طرح نیاز به 100 میلیارد تومان اعتبار دارد که تاکنون ۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ به استان اختصاص یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: احداث کمربندی ایل‌بیگی در شهرستان سامان، اجرای روشنایی تالاب چغاخور، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و راه‌های دسترسی به این اماکن از جمله پروژه‌های اجرایی در این طرح هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار