تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از ایجاد 14 هزار و 500 شغل از سوی دستگاه های اجرایی این استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۹۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 18 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حفیظ الله فاضلی افزود: این در حالی است که تعهد دستگاه های اجرایی استان در سال گذشته ایجاد 16 هزار شغل بود که 90 درصد آن محقق شده است.
وی همچنین به اجرای طرح مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 3 هزار و 800 طرح به بانک های عامل معرفی شده است.
فاضلی خاطرنشان کرد: برای این تعداد 130 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و تاکنون 61 میلیارد ریال آن از سوی بانک ها پرداخت شده است.
وی با تاکید بر همکاری بیش از پیش بانک های عامل در ارائه تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی، اجرای کارآمد این طرح را مستلزم همکاری و همراهی دستگاه ها و بانک ها دانست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 43 هزار نفر در استان در سامانه کاریابی ثبت نام کرده اند، افزود: این در حالی است که جمعیت فعال و آماده به کار استان در حدود 135 هزار نفر برآورد می شود.
چهارمحال و بختیاری طی سالهای اخیر با دارا بودن بالاترین نرخ بیکاری در رتبه های نخست تا سوم بیکاری در کشور جای گرفته است.
طبق گزارش مرکز آمار ایران، چهارمحال و بختیاری در پاییز 96 با 21 درصد نرخ بیکاری پس از استان کرمانشاه بالاترین جمعیت بیکار را در کشور به خود اختصاص داده است.
کارشناسان امر نبود زیرساخت های توسعه از قبیل فقدان واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ و طرح های کشاورزی پربازده، ضعف مدیریت در بهره گیری از ظرفیت های نسبی این استان از جمله در حوزه گردشگری و ناتوانی در جذب اعتبارات را از عوامل مهم افزایش نرخ بیکاری و عدم توسعه یافتگی این استان عنوان می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار