امام جمعه شهرکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: این را همه می‌دانید که معمولا بسیاری از مفاسد، گرفتاری‌ها و نابسمانی‌هایی را که امروز با آن مواجه هستیم به دلیل کم‌رنگ بودن نماز است.
کد خبر: ۵۹۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 18 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در جلسه ستاد اقامه نماز استان اظهار کرد: هر چه بتوانیم جلسات را سمت و سو بدهیم به این که بیشتر جنبه کاربردی پیدا کنند و خروجی‌های بهتری داشته باشد و به یک تصمیم‌های خوب و منتج به نتجیه برسد طبعا وقت جلسه، افراد و حق این نشست‌ها بهتر ادا می‌شود.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که نماز جزء اولویت‌های جامعه است، افزود: نماز جزء اولویت‌های فردی و جمعی است و هر مقدار بتوانیم چه خودمان از ظرفیت نماز بهره بگیریم و چه بتوانیم اقامه کرده و نقش آفرین در توسعه فرهنگ نماز باشیم بالاترین خدمت را به جامعه، انقلاب، خود و خانواده‌مان کرده‌ایم.
وی تاکیدکرد: این را همه می‌دانید که معمولا بسیاری از مفاسد، گرفتاری‌ها و نابسمانی‌هایی را که امروز با آن مواجه هستیم به دلیل کم رنگ بودن نماز است.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سخن قابل تامل حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند که «اگر نمازمان را به معنای واقعی زنده کنیم زندانی نخواهیم داشت» تصریح کرد: قطعا نمی‌شود کسی نمازخوان باشد و زندانی باشد بنابراین نماز واقعا این ظرفیت را دارد که از فساد و رذالت‌ها و پلیدی‌ها جلوگیری کند.
امام جمعه شهرکرد گفت: این سخن خدای متعال که «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ همانا نماز است که اهل نماز را از هر کار زشت و منکر باز می‌دارد» یک حق و حقیقت محض است و خدا به گزاف سخن نمی‌گوید که نماز بازدارنده است.
وی تاکیدکرد: نماز تنها نهی نمی‌کند و این نیست که فقط بگوید انجام نده بلکه بازدارند است یعنی اگر نماز واقعا نماز شد حتما بازدارنده است پس اگر ما هر کدام به نوبه خودمان می‌بینیم یک مقداری در درونمان مخلوطی داریم و گوهر ناب نشدیم و در درونمان انواع نازیبایی‌ها وجود دارد بدانیم که بر روی نماز کار نکرده‌ایم چرا که نماز انسان را خالص و پاک می‌کند و طهارت می‌بخشد و هر کس روی نماز کار کرد خالص شد.
امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: اگر به نماز توجه کردیم قطعا برای اصل نماز، اقامه آن در اول وقت، کیفیت و اقامه با حضور قلب آن و چگونه خواندن نمازی که بازدارنده باشد وقت خواهیم گذاشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: این ظرفیت و توفیقی که خدای متعال به من و شما داده که بنشینیم در این جلسه و در خصوص نماز از بهترین‌های عالم سخن بگوییم و برنامه‌ریزی کنیم حقیقتاً برجستگی و توفیق بلندی است و اگر همین را بفهمیم که داریم چه کار مهمی می‌کنیم و چه قدمی برای چه أمری برمی‌داریم که بهترین‌های عالم است قطعا بر روی آن فکر و برنامه ریزی می‌کنیم و در اولویت‌ ما قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام در پایان تاکیدکرد: امیدوار هستیم جلسات آینده ما خروجی‌های مطلوب داشته باشد و خروجی‌هایی که این جا بنشینیم اما جای دیگر و بیرون از این جلسات تصمیم‌گیری شده باشد نباشد و آن چه در این جلسات تصمیم گرفته می‌شود مورد توجه و عنایت ویژه باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار