تابناک چهارمحال وبختیاری- کارشناس مسائل سیاسی گفت: دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قوه قضائیه باید برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق از مبادی ورودی و حتی مناطق آزاد و بنادر به کشور بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و صرفا با توجه به مصلحت و منافع طولانی مدت کشور، محکم و قوی برخورد کنند.
کد خبر: ۵۹۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 23 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- فریدون طاهری با بیان اینکه نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از تولید و کالای ایرانی بدون ارتباط با شعارها و نام‌گذاری‌های سال‌های گذشته نیست، اظهار کرد: برای رشد و توسعه افتصادی و حتی فرهنگی باید به توانمندی‌های داخلی توجه و از آن‌ها حمایت ویژه‌ شود.
وی، یکی از این حمایت‌ها را شعار سال یا هدف‌گذاری در طول یک سال عنوان کرد و افزود: سیاست‌های یک‌ساله کشور باید در جهت تحقق استقلال و خروج از وابستگی به خارج از کشور باشد.
کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با بیان اینکه استقلال یکی از شعارهایی است که قبل و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در طول 40 سال گذشته همواره در بین مردم مطرح بوده است، اضافه کرد: اگر چه این شعار در بخش سیاسی محقق و تا حدودی در زمینه‌های اقتصادی هم اقداماتی انجام شده است اما این برنامه‌های اقتصادی کافی نیست و باید برنامه‌های جدی‌تری از سوی مسؤولان و با همکاری مردم برای رسیدن به استقلال اقتصادی صورت گیرد.
طاهری با اشاره به اینکه یکی از این بهترین اقدامات، حمایت از تولید و کالای ایرانی است بیان کرد: این حمایت باید در حوزه‌های مختلف و توسط تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور انجام شود.
وی با بیان اینکه برای حمایت از تولیدات داخلی باید همه قوای کشور وارد میدان شوند و وظیفه خود را انجام دهند، گفت: مردم هم باید ناظر، حامی و مطالبه‌گر باشند.
کارشناس مسائل سیاسی وظیفه حاکمیت، در حمایت از تولید و خرید کالای ایرانی را در چند بخش ارزیابی کرد و ادامه داد: در بخش قانون‌گذاری، باید برنامه‌های لازم از سوی دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت طرح و لایحه به صحن علنی مجلس آورده شود تا در صورت تصویب تبدیل به قانون شود و در اختیار تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی قرار گیرد.
طاهری با بیان اینکه در بخش کمک‌های مالی و صدور مجوزهای لازم برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی حاکمیت به‌خصوص دولت نقش بسیار مهمی دارد، افزود: دسترسی آسان تولیدکنندگان داخلی به اعتبارات مالی و کمک‌های دولتی و همچنین معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای از جمله اقداماتی است که دولت می‌تواند برای افزایش قدرت رقابت و بازاریابی کالاهای ایرانی در بازارهای داخلی و بین‌‌المللی انجام دهد.
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نظارت دستگاه‌های حاکمیتی به‌خصوص دولت بر تولید و کیفیت کالای ایرانی به‌منظور یافتن جایگاه ویژه و ممتاز در مبادلات اقتصادی اضافه کرد: دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قوه قضائیه باید برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق از مبادی ورودی و حتی مناطق آزاد و بنادر به کشور بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و صرفا با توجه به مصلحت و منافع طولانی مدت کشور، محکم و قوی برخورد کنند.
طاهری بیان کرد: دستگاه‌های حاکمیتی به‌خصوص دولت باید علاوه بر نظارت بر ورود کالای خارجی نسبت به اخذ عوارض گمرکی مناسب اقدام و بدین‌وسیله به تولید داخلی کمک کند.
کارشناس مسائل سیاسی وظیفه مردم را حمایت از دولت‌مردان، قوانین و مصوبات از یک طرف و توجه به خرید کالاهای ایرانی برای رونق از طرف دیگر دانست و اظهار داشت: نقش نخبگان، اساتید و دانشجویان در فرهنگ‌سازی جامعه برای تشویق مردم به خرید کالای ایرانی و رونق کسب و کار داخلی بسیار اثرگذار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار