معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 25 درصد از دانش‌‌آموزان مبتلا به اضافه وزن هستند، گفت: انجام فعالیت‌های بدنی از شیوع بیماری‌های که منشأ چاقی دارند، جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۵۹۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 23 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمجید فدایی با اشاره به اینکه وجود نوجوان سالم سلامت جامعه در دوران جوانی، میانسالی و کهنسالی را در پی دارد، اظهار کرد: در نوجوانان بیماری‌های دهان و دندان شیوع بالا دارد که با زدن مسواک در سه نوبت و کشیدن نخ دندان می‌توان از این نوع بیماری جلوگیری کرد.
وی افزود: نوجوانان باید از مصرف غذاهای آماده، فست‌فودها، چیپس، پفک و غذاهایی با روغن، قند و نمک بالا پرهیز کنند و در تهیه غذا از گروه‌های اصلی استفاده کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نوجوانان باید در وعده‌های غذایی از سبزیجات و میوه‌ها استفاده کنند، اضافه کرد: این قشر باید روزانه 60 دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشند.
فدایی با اشاره به اینکه 25 درصد از دانش‌‌آموزان مبتلا به اضافه وزن هستند، ادامه داد: انجام فعالیت‌های بدنی از شیوع بیماری‌های که منشأ چاقی دارند، جلوگیری می‌کند.
وی گفت: بیماری‌هایی مثل فشارخون، دیابت و پوکی استخوان با تغذیه سالم و فعالیت فیزیکی مناسب در زمان نوجوانی، میانسالان را تهدید نمی‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار