تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت:هم اکنون این استان در مساله طلاق در بین جوانان کمترین آمار را دارد و یکی از استانهای خوب کشور است.
کد خبر: ۵۹۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 24 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حمید کریمی در نشست خبری هفته جوان در اداره کل ورزش و جوانان افزود:این استان پس از سیستان و بلوچستان دومین استان در کمترین ثبت واقعه طلاق در کشور است.
وی، پایبندی به سنت ها و تحکم خانواده را از دلایل پایین بودن طلاق در حوزه جوانان عنوان کرد.
به گفته وی، هم اکنون 26درصد از جمعیت این استان را جوانان تشکیل می دهند که جمعیت جوان این استان حدود 246هزار نفر است.
بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن جمعیت استان 947 هزار و 763 نفر است که از این تعداد 246 هزار و 920 نفر معادل 26 درصد را قشر جوان در گروه سنی 14 تا 28 سال تشکیل می دهد.
وی گفت: در راستای ترویج ازدواج آسان در بین جوانان، وزارت ورزش و جوانان اقدامات مهمی از جمله افزایش وام ازدواج به 150میلیون ریال را اجرایی کرده است.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ،ترس از مسوولیت پذیری، نبودن مسکن و شغل، فرهنگ و سبک زندگی، سخت گیری خانواده ها و تمرکز نکردن بر روی شناخت یکدیگر از موانع ازدواج جوانان در استان است.
کریمی یادآور شد: هیچ دستگاهی به تنهایی نمی تواند مشکلات جوانان را رفع کند و باید تمامی دستگاهها در حوزه جوانان فعال باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت:در ستاد ساماندهی جوانان 9 کمیته وظایف سنگینی برعهده دارند که باید برای ساماندهی جوانان گام بردارند.
کریمی گفت:هم اکنون 39تشکل مردمنهاد (سمن) در حوزه جوانان در چهارمحال و بختیاری فعال است که 50 سمن دیگر نیز در مرحله ثبت قرار دارند.
وی به فعال شدن خانه جوان در استان اشاره کرد و گفت: برای ساخت خانه جوان در میرآباد شرقی شهرکرد 13میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.
معاون ساماندهی جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در هفته جوان 350برنامه در این استان اجرایی خواهد شد.
علی نادری افزود: تجلیل از جوانان برتر، تجلیل از فرمانداران، ایجاد پیاده رو جوان و برنامه های مختلف دیگر در این هفته برگزار می شود.
به گفته وی، فعالیت تشکل های مردمنهاد (سمن ها) در استان در 4محور فرهنگی، اجتماعی، علمی آموزشی و مذهبی با 72 موضوع انجام می شود.
هفته جوان به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام از 8 اردیبهشت ماه مصادف با 11شعبان آغاز می شود.
هم اینک 1.2 جمعیت جوان کشور در چهارمحال و بختیاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار