تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: تحقق شعار سال در صورتی امکان‌پذیر است که مبانی علمی و عملی برای حمایت از کالای ایرانی تشریح شود.
کد خبر: ۵۹۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 26 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– حبیب‌الله وفایی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: حل مشکلات موجود در استان با عزم جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد.
وی افزود: تحقق شعار سال در صورتی امکان‌پذیر است که مبانی علمی و عملی برای حمایت از کالای ایرانی تشریح شود.
وفایی تصریح کرد: بررسی تمام جوانب حمایت از کالای ایرانی براساس معیارهای علمی ضروری است.
وی ادامه داد: مانع اقتصادی در حمایت از کالای ایرانی، ورود کالای خارجی به صورت قاچاق با قیمت پایین است که یک رقیب جدی برای کالای ایرانی محسوب می‌شود.
معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز بیان کرذ: طرح عملیاتی حمایت از کالای ایرانی با تاکید بر کالای تولیدی داخل استان تهیه و تدوین شده است.
علیرضا شجاعی افزود: در این طرح سه ضلع حمایت از کالای ایرانی شامل دولت، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مورد توجه قرار گرفته است.
وی در ضلع دولت مبارزه با قاچاق و جلوگیری از واردات، در ضلع تولیدکنندگان توجه به کیفیت، رقابت پذیری محصولات و تبلیغات و تنها به دنبال حمایت دولت نبودن و در ضلع مصرف‌کنندگان وجود متقاضی کیفیت، رضایتمندی و علاقه به خرید کالای ایرانی را مهم دانست و عنوان کرد: اگر تولید مطلوب محقق شود، مصرف کننده ضلع سوم را تکمیل خواهد کرد.
شجاعی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 90 درصد پوشاک، مواد خوراکی و مصالح ساختمانی چهارمحال و بختیاری از خارج از استان تهیه می شود، اضافه کرد: در حمایت از تولید کننده، به کاهش هزینه‌های تولید اهمیت داده شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان حفیظ‌ الله فاضلی نیز بیان کرد: در مشاغل خانگی تاکنون 80 درصد تسهیلات ابلاغ شده به بانک‌ها پرداخت شده است.
وی ادامه داد: از 13.5 میلیارد تومان، 11.5 میلیارد میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است و 2.5 میلیارد تومان نیز در حال پرداخت است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان نیز گفت: وجود 15 کشور در همسایگی ایران، ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در چهارمحال و بختیاری است.
وی خاطرنشان کرد: رایزنی با بازرگانان کشور چین برای صادرات بادام تولید چهارمحال و بختیاری به چین انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار