کد خبر: ۵۹۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 27 April 2018
 

همزمان با آغاز به کار مایک پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه جدید آمریکا، کاخ سفید عکس هایی از دیدار اخیر وی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، این عکس ها را «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در صفحه شخصی خود در توییتر منتشر کرد.

سنای آمریکا روز پنجشنبه صلاحیت پمپئو برای در دست گرفتن سکان هدایت وزارت خارجه این کشور را تایید کرد.

هر چند که بسیاری از دموکرات های سنا به دلیل مواضع جنگ طلبانه و اظهارات ضداسلامی پمپئو به وی رای ندادند، اما وی در نهایت با رای ضعیف 57 رای موافق در مقابل 42 رای مخالف به وزارت خارجه رسید.

گفته می شود که وی در مقام وزیر امور خارجه، پیشبرد مذاکرات صلح با پیونگ یانگ را عهده دار شود. پمپئو اخیرا در سفری مخفیانه به کره شمالی با کیم جونگ اون دیدار کرد.

دیدار پمپئو و کیم در عید پاک یعنی کمتر از چهار هفته پیش در پیونگ یانگ انجام شد.

سخنگوی کاخ سفید با انتشار عکس هایی از این دیدار در تویتر نوشت: او (پمپئو) با کمک به رئیس جمهوری، کار بزرگی انجام خواهد داد و تلاش های ما را برای غیرهسته ای کردن شبه جزیره کره هدایت خواهد کرد.

پمپئو که جانشین رکس تیلرسون و هفتادمین وزیر امور خارجه آمریکا شده است، در اولین اقدام خود قرار است امروز (جمعه) در نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل شرکت کند. وی پس از آن در سفر به خاورمیانه به سرزمین های اشغالی، اردن و عربستان خواهد رفت.

انتصاب پمپئو به وزارت خارجه آمریکا در حالی است که قرار است کیم و «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی امروز در یک روستای مرزی دیدار کنند. پس از آن احتمالا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم در ماه می یا اوایل ماه ژوئن دیدار خواهند کرد.

ترامپ روز پنجشنبه در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز به سفر پمپئو به کره شمالی اشاره کرد و گفت: قرار نبود پمپئو با کیم جونگ اون دیدار کند.

وی افزود، در نهایت این دیدار انجام شد تا پمپئو «سلامی» بدهد. به گفته ترامپ، این ملاقات بیشتر از یک ساعت طولا کشید.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که پنج محل احتمالی برای دیدار او با کیم در حال بررسی است.

محتوای کامل و دقیق این دیدار منتشر نشده اما به نظر می رسد که جزئیات دیدار احتمالی کیم و ترامپ مورد بحث قرار گرفته باشد.

بنا بر اعلام رسانه ها، قرار است دو طرف در مورد عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره دیدار کنند.

کیم در آستانه دیدار احتمالی با ترامپ و ملاقات روز جمعه با رئیس جمهوری کره جنوبی آزمایش های هسته ای و موشکی را تعلیق و یک مرکز آزمایش هسته ای را در شمال این کشور تعطیل کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار