تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه به طور متوسط 30 تن محصول نمدی در استان تولید می‌شود، گفت: این قابلیت در استان وجود دارد که میزان تولید محصولات نمدی به 40 تن در سال افزایش یابد.
کد خبر: ۶۰۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 06 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد رئیسی اظهار کرد: با توجه به شعار سال، برنامه‌ریزی برای خرید محصولات صنایع‌دستی استان توسط دستگاه‌های اداری صورت گرفته است.
وی افزود: توسعه صنایع دستی مناطق روستایی و روستاهای دارای جمعیت بیکار بیشتر، یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری در زمینه صنایع دستی است که در صورت نیاز به آموزش لازم است اقداماتی در این خصوص صورت می‌گیرد، همچنین اگر افراد روستایی مهارتی در تولید صنایع‌دستی داشته باشند می‌توان با برنامه‌ریزی محصول تولیدی آن‌ها را خریداری کرد.
رئیسی گفت: امسال بنا داریم برخی رشته‌‎های صنایع دستی که تولید آن‌ها قابلیت صادرات دارد را از طریق گمرک استان و همچنین با در معرض دید قرار دادن محصولات در نمایشگاه‌های خارج از کشور، در معرض دید قرار داده و محصولاتی از جمله نمد، بافته‌های داری و سرمه که بیشتر جنبه تولید محور دارند را بتوان صادر کرد.
وی تاکید کرد: لازم است برای افزایش تولید و فراهم کردن ظرفیت صادراتی محصولات صنایع دستی استان برنامه‌ریزی کرد که قطعا ایجاد تشکل صادراتی در زمینه صنایع دستی می‌تواند در افزایش صادرات آن نقش داشته باشد.
رئیسی نشست با صادرکنندگان کشوری به منظور هم‌اندیشی در زمینه صادرات را از دیگر برنامه‌های این حوزه عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه سالانه به طور متوسط 30 تن محصول نمدی در استان تولید می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته 10 تن محصول نمدی از استان به کشورهای آمریکا، هلند و ترکیه صادر شد که 200 هزار دلار برای استان ارزآوری داشت همچنین، زیورآلات سنتی به صورت چمدانی به نمایشگاه‌های خارج از کشور ارسال شد که میزان ارزآوری آن حدود 90 هزار دلار بوده است.
رئیسی ادامه داد: این قابلیت در استان وجود دارد که میزان تولید محصولات نمدی به 40 تن در سال افزایش یابد.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با بیان اینکه تولید نمد در دو شهرستان شهرکرد و بروجن صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 500 نفر در کارگاه‌های سنتی و نوین تولید نمد مشغول به فعالیت هستند که با افزایش و فراهم کردن بازار فروش، میزان اشتغالزایی و درآمدزایی نیز افزایش خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار