تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از شناسایی 10 محله هدف بازآفرینی شهری در استان خبر داد و گفت: براساس این طرح سالانه 100 هکتار از این محلات بازآفرینی می شود.
کد خبر: ۶۰۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 06 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم قاسمی در نشست ستاد بازآفرینی شهری افزود: برای اجرای این طرح سال گذشته بیش از 92 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و انتظار می رود با همکاری دستگاه های مربوطه بتوان این اعتبارات را جذب کرد.
وی توسعه خدمات روبنایی، بهسازی فضاهای محله، ارتقای توانمندی های اجتماعی و اقتصادی، مقاوم سازی و نوسازی بناهای مسکونی را از مهمترین اهداف طرح بازآفرینی شهری برشمرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست بر تسریع در اجرای برنامه های طرح بازآفرینی شهری در استان تاکید کرد و گفت: با دستگاه هایی که همکاری مناسبی در جذب اعتبارات این حوزه نداشته باشند، برخورد می شود.
اقبال عباسی افزود: باید تلاش کرد تا ساکنان سکونتگاه های غیررسمی در حاشیه شهرهای استان، از خدمات بیشتری برخوردار و زمینه برای توانمندسازی مردم این مناطق فراهم شود.
مجری اجرای طرح بارآفرینی شهری در محله های مهدیه، اشکفتک و چالشتر شهرستان شهرکرد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت این محلات اظهار کرد: جمعیت این سه محله بالغ بر 17 هزار و 224 نفر است که 11 درصد جمعیت شهری شهرستان شهرکرد را تشکیل می دهد که عمده تراکم جمعیتی نیز مربوط به محله مهدیه است.
علی موحد افزود: براساس تحقیقات به عمل آمده میانگین بی سوادی در این سه محله 12 درصد و میزان مهاجرپذیری آن 43 درصد است و همین مساله بروز برخی آسیب های اجتماعی را در این مناطق فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه طرح توانمندسازی مردم این سه محله از سال 94 تهیه شده است، تصریح کرد: این طرح برای اجرا نیاز به تصویب ستاد بازآفرینی استان دارد که تاکنون محقق نشده است.
سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی به نوعی پدیده های عمده ناپایدار کننده توسعه پایدار شهری است که به اصطلاح عامیانه حاشیه نشینی اطلاق می شود.
این بافت ها بدون مجوز و خارج از برنامه ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری در درون و یا خارج از محدوده قانونی شهر‌ها به وجود آمده اند.
مطابق برنامه ششم و هفتم توسعه سالانه 270 محله و سکونتگاه غیر رسمی و ناکارآمد در کشور بازآفرینی و ساماندهی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار