حقوقدان برجسته:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سابق اسکودا (اتحادیه کانون وکلای ایران) و حقوقدان برجسته کشور گفت: خروج آمریکا از برجام باعث هرج و مرج در قراردادها و پیمان های بین المللی می شود.
کد خبر: ۶۰۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 10 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بهمن کشاورز افزود: از این پس هر کشوری بخواهد با آمریکا پیمان و قراردادی ببندد، تامل خواهد کرد.
به گفته وی، این تامل برانگیز بودن در بر هم زدن قراردادهای بین المللی با آمریکا، بیانگر این است که جهان با یک پدیده 'هر کی به هر کی' است، مواجه می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا براساس حقوق بین الملل مساله خروج آمریکا از برجام در محاکم جهانی قابل پیگیری است، افزود: در این رابطه در خود برجام این مساله پیش بینی شده است و باید به متن برجام رجوع کرد.
کشاورز در پاسخ به این سوال که وکلای ایرانی می توانند پیگیر حقوقی خروج آمریکا از برجام باشند، گفت: به نظر نمی رسد وکلای ایرانی بتوانند از نظر شکلی کاری انجام دهند.
این حقوقدان برجسته ایران افزود: چشم انداز خروج آمریکا از برجام، رفتن آبروی دولت آمریکا در اذهان جهان است و خروج آمریکا به منزله آن است که دولت آمریکا برای امضای خود ارزش قائل نیست.
وی در خصوص فعالیت های خود در اسکودا نیز گفت: تا زمانی که رئیس کانون مرکز و رئیس اتحادیه کانون وکلای ایران بودم سعی کردم استقلال کانون حفظ شود و تا حد توانم کوتاه نیامدم.
این حقوقدان کشور برای شرکت در سی امین همایش اتحادیه کانون وکلای ایران به شهرکرد سفر کرده بود.
سی امین همایش یکروزه اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران با حضور جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری در شهرکرد برگزار شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه شب خروج این کشور از پیمان بین المللی برجام را اعلام کرد که با واکنش منفی جهانیان روبرو شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار