تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با مطلوب ارزیابی کردن بارش های بهاری این استان گفت: با بارندگی های بهاری میانگین بارش ها در استان به 302 میلیمتر رسید.
کد خبر: ۶۰۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 12 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 528 میلیمتر بود، 43 درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندت مدت دوره مشابه که 572 میلمتر بود با کاهش 47 درصدی مواجه است.
وی ادامه داد: سامانه بارشی فعال در استان تا اواخر وقت منجر به بارش های پراکنده در نقاط مختلف استان می شود و پس از آن تا پایان هفته بارشی در پیش نخواهد بود.
قطره سامانی بیشترین میزان بارندگی در استان را مربوط به ایستگاه کوهرنگ با 14 میلیمتر اعلام کرد و گفت: همچنین میزان بارش ها در اردل 8 میلیمتر، فارسان 7 میلیمتر، شلمزار، لردگان و بن هرکدام 6 میلیمتر، سامان و شهرکرد 4 میلیمتر و بروجن یک میلیمتر گزارش شده است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش سرعت باد در منطقه، پدیده گرد و غبار همچنان در استان تداوم می یابد و منجر به کاهش دید وکیفیت هوا می شود.
شکل گیری یک دهه خشکسالی در چهارمحال و بختیاری تامین آب برای استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار