تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر بیمه سلامت منطقه 5 کشور گفت: سه استان اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری 5 هزار میلیارد ریال بدهی معوق از سال 96 تاکنون به موسسات طرف قرارداد خود دارند.
کد خبر: ۶۰۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 14 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حسین بانک در نشست خبری مدیران شورای منطقه 5 سازمان بیمه سلامت در شهرکرد افزود: در مجموع 2 میلیون و 900 هزار بیمه شده در سه استان اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند.
وی ادامه داد: همچنین در این سه استان 6 هزار و 200 موسسه طرف قرارداد به بیمه شدگان خدمات رسانی می کنند.
بانک، مدیریت منابع و مصارف بیمه سلامت را از مهمترین سیاست های این نهاد در سالجاری عنوان کرد و گفت: با وجود محدودیت های مالی بیمه سلامت باید تلاش شود تا براساس منابع موجود تعهدات و مصارف خود را تنظیم کنیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: در همین راستا بنا داریم تا با تبادل تجربیات و اطلاعات مشترک بین سه استان با کمترین آسیب به بیمه شدگان در هزینه ها صرفه جویی شود.
بانک با اشاره به سقف گذاری خدمات در سال جاری اظهار کرد: سقف گذاری به معنای حذف خدمات نیست بلکه درمان ها و درخواست های القایی و غیرضروری بیمه شدگان حذف می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی نیز در این نشست با تاکید بر حذف خدمات غیرضرور، اظهار کرد: 11 میلیون بیمه شده سلامت، هزینه های بسیاری را بر دوش دولت گذاشت و برای رفع این چالش باید جلوی خدمات غیرضرور گرفته شود.
محمدرضا جیریایی تصریح کرد: این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچگاه به دنبال محدود کردن خدمات به جمعیت تحت پوشش خود و یا موسسات طرف قرارداد نبوده است.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه هزینه های این سازمان در استان طی سال گذشته 2 هزار و 290 میلیون ریال بوده است، افزود: این درحالی است که این سازمان 290 میلیارد ریال درآمد داشت و این نشانگر ناهمخوانی هزینه ها و درآمدهاست.
صفر فرامرزی تصریح کرد: هم اکنون از جمعیت 948 هزار نفری استان در حدود 600 هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.
قرار است پس از بررسی نظرات و تبادل تجربیات سه استان اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری، سیاست های مشترکی در خصوص نحوه خدمات رسانی به بیمه شدگان در این سه استان اتخاذ و پس از تشکیل کارگروه های کارشناسی به مرحله درآید.
سازمان بیمه سلامت دارای 10 منطقه در کشور است که در هریک از این مناطق سه تا چهار استان عضو است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار