تابناک چهارمحال وبختیاری- قائم مقام سازمان پزشکی قانونی گفت: با این وجود و علی رغم وجود مشکلات از جمله کم بودن مزایا، بهترین نیروها جذب پزشکی قانونی می‌شوند، گرچه در سال‌های اخیر پرداختی پرسنل متناسب‌تر شده است در صورتی که وقتی با پرداختی دیگر دستگاه‌های مشابه مقایسه می‌شود نشان می‌دهد در پرداخت‌ها عقب هستیم و این امر موجب خروج نیروها می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 15 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالرزاق برزگر در آیین معارفه مدیرکل جدید پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به وظایف بسیار پزشکی قانونی، اظهار کرد: کمک به محاکم قضایی و اجرای عدالت در کشور از مهم‌ترین وظایف پزشکی قانونی در بحث‌های تحقیقاتی، بررسی پرونده و اجرای حکم با قضاوت کارشناس در حوزه پزشکی است.
وی افزود: سالانه حدود ۲.۵ میلیون نظر کارشناسی ارائه می‌شود که علی‌رغم سختی‌هایی که وجود دارد تلاش می‌شود نظرات به صورت دقیق و صریح ارائه شوند که خوشبختانه از بیشتر نظرات در محاکم قضایی استفاده شده است.
برزگر با اشاره به اینکه کار پزشکی کار بسیار سختی است‌، تصریح کرد: علاوه بر آن کار حقوقی و قضایی کار بسیار سختی است زیرا اگر پزشکی بخواهد در راستای کمک به مسائل قضایی فعالیت کند، علی‌رغم کمبودها و مشکلاتی که در بخش‌های معاینات، کمیسیون‌های پزشکی و آزمایشگاه وجود دارد کار بسیار پیچیده می‌شود.
قائم مقام سازمان پزشکی قانونی گف گفت: توقعی که از افراد می‌رود این است که علی‌رغم مشکلاتی که در زمینه نیروی انسانی، فضای فیزیکی و اعتبارات وجود دارد، نظرات صریح، دقیق و در زمان مقرر ارائه شود که در این زمینه محدودیت‌ها کمتر شده اما به مرز ایده‌آل نرسیده است.
وی با اشاره به مراجعه افراد به پزشکی قانونی و کاهش تنش‌ها در برخورد با پرسنل، تصریح کرد: در ارزیابی‌هایی که خارج از مجموعه قضایی صورت گرفته پزشکی قانونی در برخی استان‌ها در تکریم ارباب رجوع رتبه نخست را کسب کرده است.
برزگر با بیان اینکه در این کار جاذبه‌ای وجود ندارد، گفت: با این وجود و علی رغم وجود مشکلات از جمله کم بودن مزایا، بهترین نیروها جذب پزشکی قانونی می‌شوند، گرچه در سال‌های اخیر پرداختی پرسنل متناسب‌تر شده است در صورتی که وقتی با پرداختی دیگر دستگاه‌های مشابه مقایسه می‌شود نشان می‌دهد در پرداخت‌ها عقب هستیم و همین امر موجب خروج نیروها می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی انجام شده تا کاستی‌ها کاهش یابد، تصریح کرد: تجهیزات مصرفی بسیاری در زمینه آزمایشگاهی و تشریح وجود دارد که وابسته به خارج و کشورهای بیگانه هستند که در سال‌های اخیر و با توجه به شعار امسال و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از کالای ایرانی، مقرر شد مرکز تحقیقات پزشکی تلاش کند که لوازم و دستگاه‌هایی که تولید خارج است ساخت آن‌ها در ایران آغاز شود تا وابستگی به خارج کاهش یابد.
قائم مقام سازمان پزشکی قانونی تاکید کرد: دیگر وظایف پزشکی قانونی پزشکی قانونی حوادث غیر مترقبه است که در این میان مسئولان اجرایی و قضایی باید با پزشکی قانونی تعامل داشته باشند که چه تصمیمی صحیح است، همچنین با توجه به سانحه سقوط هواپیما در سال گذشته، خوشبختانه مجموعه پزشکی قانونی علی‌رغم کمبودها در بیشتر ماموریت‌های خود سربلند بوده است.
وی ادامه داد: امید است سال آینده قضات و حقوق‌دانان در زمینه آموزش و پژوهش کمک شایانی به پزشکی قانونی کنند.
برزگر با اشاره به برگزاری همایش پزشکی قانونی کشورهای اسلامی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: تلاش شده به تعاملات بین‌المللی در حوزه پزشکی قانونی وارد شویم تا بتوان در حوادث روند شناسایی‌ها را تسریع کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار