مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: بالغ بر 190 تعاونی و تشکل در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد 15 تشکل با 4 هزار عضو در شهرستان‌های 4 گانه استان مربوط به بانوان است.
کد خبر: ۶۰۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 15 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جان‌محمد الله‌یاری در کارگروه بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ایجاد صنایع کوچک، توسعه صنایع دستی و... ازجمله کارهایی هستند که باید در حوزه اشتغال زنان مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی شناخت بازارهای بومی و جهان، تبدیل فرآوری محصولات کشاوری منطقه، برگزاری دوره آموزشی مشاغل خانگی، نمایشگاه کارآفرینی بین استانی، ایجاد فرهنگ هر خانه یک کارگاه در بین زنان روستایی و... ازجمله اقداماتی هستند که در زمینه اشتغال زنان می‌توان انجام داد.
مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از دغدغه‌های این اداره‌کل ایجاد تشکل‌ها و حمایت از زنان روستایی است.
الله‌یاری با اشاره به اینکه در کشور 9 هزار تعاونی و 330 تشکل با 61 هزار عضو وجود دارد، عنوان کرد: بالغ بر 190 تعاونی و تشکل در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد 15 تشکل با 4 هزار عضو در شهرستان‌های 4 گانه استان مربوط به بانوان است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: عدم ریسک‌پذیری زنان روستایی، عدم شناخت بازار، عدم توانایی جهت تامین آورده، نبود زمین و... ازجمله مشکلات روستایی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار