تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از زمستان سال گذشته تاکنون میزان خسارت ناشی از سیل، تگرگ، وزش باد و سرمازدگی به باغات و اراضی کشاورزی استان بالغ بر 240 میلیارد تومانی برآورد شده است.
کد خبر: ۶۰۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 16 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حسین برزگر اظهار کرد: بیشترین خسارت‌های ناشی از سرمازدگی مربوط به باغات بادام، آلوچه و گردو در شهرستان‌های سامان و بن و عمده خسارات مربوط به سیل، تگرگ و باد در شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ، اردل و کیار بوده است.
وی گفت: سرمازدگی 20 تا 70 درصدی به ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان و به 11 هزار و 300 هکتار از باغات خسارت وارد کرده که میزان خسارت ناشی از سیل، تگرگ، وزش باد و سرمازدگی در بخش کشاورزی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
برزگر با اشاره به اینکه خشکسالی موضوع جدید و بحران پیچیده‌ای نبوده بلکه نیازمند مدیریت است، تصریح کرد: تبعات خشکسالی در استان تاکنون بروز نکرده و از ماه آینده بروز می‌کند که به دلیل کاهش نزولات، در آینده مخصوصا در حوزه زاینده‌رود با وجود کاهش منابع آبی شدید، تنها برای زنده نگه‌داشتن درختان آبیاری صورت خواهد گرفت، زیرا آب کافی برای تولید محصول در اختیار نبوده و برای این امر آب سد کفایت نمی‌کند.
وی تاکید کرد: خسارت وارده به محصولات باغی استان از جمله باغات شهرستان سامان زیاد خواهد بود.
برزگر گفت: امسال برداشت آب برای بخش زراعت کمتر است که باید 25 تا 35 درصد از سطح زیر کشت محصولات بهاره مزارع استان کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های این سازمان توسعه کشت گیاهان دارویی، کشت گیاهان سازگار به خشکسالی، کشت نشایی و آبرسانی سیار در نقاط بحرانی است که امسال کشاورزان نیاز به حمایت بیشتری دارند و بایستی در این راستا برنامه‌ریزی صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار