تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی افت منابع آبی، امسال 3هزار هکتار از اراضی مستعد در شهرستانهای مختلف این استان به زیر کشت باغ دیم رفت.
کد خبر: ۶۰۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 17 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی اظهار کرد: این سطح اجرا شده در قالب طرح های مختلف انگور، بادام، گیاهان دارویی و گل محمدی به صورت کشت دیم افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه، بخش عمده ای از سطح باغات کم آب بر به تاکستان دیم اختصاص یافته است افزود: امسال150هکتار از زمینهای باغی شهرستان کیار و اردل به ارقام یاقوتی اختصاص یافته است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اهداف اصلی اجرای طرح توسعه باغات استان را آبخوان داری، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش درآمدزایی مناطق روستایی و اشتغالزایی عنوان کرد.
شیرانی از اجرای طرح آبیاری نوین (قطره ای) در 17 هزار هکتار از باغ های استان خبر داد و تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه، این باغات استان زیرپوشش آبیاری نوین قرار می گیرد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، وسعت باغ های مثمر استان را 38 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 30 درصد از این باغ های استان قدیمی و نیازمند احیا و اصلاح است.
وی میزان برداشت محصول از باغ های استان در سال زراعی گذشته را 182 هزار تن ذکر و تصریح کرد: در صورت اصلاح و احیاء باغ های قدیمی و کم بارده، برداشت محصول تا 35 درصد افزایش می یابد.
وی تغییر اقلیم و پدیده خشکسالی در چند سال گذشته را تهدیدی برای باغات استان دانست و افزود: اصلاح درختان میوه زودگل به دیرگل و پیوندی کردن درختان در دستورکار قرار دارد.
سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار