ذبیح الله غریب رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری روز شنبه در آیینی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و مشاور وزیر جهاد کشاورزی معرفی شد .
کد خبر: ۶۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 12 July 2015
رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان در این آیین با تشریح اقدامات این سازمان در طول دو سال اخیر از افزایش تولید گندم در این مدت خبرداد وگفت: در سال زراعی 93 - 92، 90 هزارتن گندم در استان تولید شد که با تلاش کشاورزان وحمایت سازمان تولید این محصول هم اکنون به 120هزارتن رسیده است .

رستم غیبی افزود: با وجود اینکه خرید تضمینی و ذخیره سازی گندم برای سال جاری 57 هزارتن پیش بینی شده بود اما با افزایش ظرفیت، امکان ذخیره سازی بیش از 60 هزارتن محصول گندم نیز در استان وجود دارد.

وی با بیان تولید پنج هزارتن تولید بذر اصلاح شده در سال زراعی 94 - 93 ادامه داد: این درحالیست که تولید بذر در سال 92 - 91 حدود یکهزار و500 تن بوده است .

غیبی ازجذب اعتبارات تسهیلاتی مکانیزاسیون معادل 250 میلیارد ریال در سال زراعی 93-92 خبر داد و گفت: با این اعتبار بیش از 900 دستگاه ادوات کشاورزی خریداری و در مزارع به کار گرفته شد .

وی ادامه داد: دراین مدت چهار هزار و 500 هکتار به وسعت باغات استان افزوده شد که درآمدی معادل 900میلیارد ریال عاید کشاورزان شده و زمینه اشتغالزایی دو هزار و200 نفر را فراهم کرده است.

وی اجرای سیستمهای آبیاری نوین در سطح 9 هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی را از دیگر اقدامات موثر این سازمان در دو سال اخیر عنوان کرد و بیان داشت: برای اجرای این طرح حدود 400 میلیارد ریال اعتبارات ملی جذب شد که نسبت به اعتبارات نیمه نخست سال 92 ، 20 برابر افزایش داشته است .

به گفته غیبی در نیمه نخست سال 92 ، 22 طرح تامین آب در استان متوقف شده بود که با تلاش مسئولان جهاد کشاورزی این طرحها با تامین اعتباری حدود 600میلیارد ریال راه اندازی مجدد شد .

وی راه اندازی خط تولید گوشت مرغ و صادرات 400 تن از این محصول به خارج از کشور براساس آخرین استانداردهای جهانی را از دیگر اقدامات سال گذشته عنوان کرد .

به گزارش ایرنا، رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این آیین، تنوع کشت، توجه به صنایع تبدیلی وتکمیلی، توسعه و افزایش کشت گیاهان دارویی را برنامه های این سازمان برشمرد .

ذبیح الله غریب بیان داشت: جهادکشاورزی علاوه بر تامین غذای جامعه، تولید مواد غذایی سالم را نیز بر عهده دارد و با توجه به شیوع بیماریهایی که مرتبط با سلامت غذایی است باید در این زمینه تلاش بیشتری از گذشته انجام شود .

وی ادامه داد: در زمینه توسعه باغات و در بخش آب وخاک این استان ظرفیت ومزیتهای بالایی دارد که نیاز است مورد توجه قرار گیرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار