کد خبر: ۶۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 12 July 2015
از مسئله فلسطين بيش از نيم قرن است که ميگذرد اما روز به روز بر آلام اين درد افزوده مي شود.
مساله فلسطين در جهان امروز مساله ي ساده اي نيست که بتوان به آسودگي از کنار آن عبور کرد.، چه براي جهان اسلام و چه براي جهان غرب! شايد بتوان به صراحت گفت که امروز نقطه تقابل اين دو ايدئولوژي در فلسطين است.

اين ايدئولوژي را نمي توان در دين خلاصه کرد؛ چرا که غرب به دور از اسلاميت، مسيحيت و يهوديت با تفکر و جريان جامعه دين گريز و نظام سرمايه داري به مقابله با ايدئولوژي ديني پرداخته که در راس آن اسلام قرار گرفته است.

اما موضوع فلسطين در انديشه هاي حضرت امام خميني(ره) باعث شد تا دنيا و مسلمانان به اين مهم جور ديگري توجه کنند.

امام ره در تاريخ هفدهم مهرماه 1357 اسرائيل را غده سرطاني ناميد و در تاريخ 16 مرداد سال 1358 برابر (۱۳ ماه رمضان ۱۳۹۹ه‍.ق) با نام گذاري آخرين جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهاني قدس با صدور پيام تاريخي خود به امت اسلام فرمودند:« من در طي ساليان دراز ، خطر اسرائيل غاصب را به مسلمين گوشزد نمودم... من از عموم مسلمانان جهان و جميع دولتهاي اسلامي ميخواهم براي کوتاه کردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن به هم بپيوندند و جميع مسلمانان جهان را دعوت ميکنم آخرين جمعه ماه مبارک رمضان که از ايام قدر است و ميتواند تعيين کننده سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب و طي مراسمي، همبستگي بين المللي مسلمانان را در حمايت از حقوق قانوني مردم مسلمان اعلام نمايند».

بي شک مي توان گفت يکي از اثرات کليدي انقلاب اسلامي، ايجاد حس جمعي و وحدت اسلامي ميان مسلمانان جهان بود و در حقيقت، عملکرد فرا فرقه اي و جهاني حضرت امام ره در سطح جهان اسلام، بويژه در موضوع « قدس شريف» موجب وحدت و همدلي مسلمانان بر محوريت اسلام و آرمانهاي بلند اسلامي شد.

شهيد دکتر فتحي شقاقي ، از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامي فلسطين(حماس) درباره اين منطق وحدت بخش انديشه امام ره ميگويد:«با پيروزي انقلاب اسلامي ايران، ما به خود آمديم و دريافتيم که آمريکا و اسرائيل نيز قابل شکست هستند و ما فهميديم که با الهام از دين اسلام ميتوان معجزه کرد. از اين رو ملت مجاهد فلسطين، انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي را به ديده تقدير مي نگرند و امام ره را از رهبران جاويد تاريخ ميدانند.»

لذا امسال با توجه به شرايط حساس منطقه که همه ما کم و بيش از آن مطلع هستيم، انسجام و وحدت اسلامي، ضرورتي انکار ناپذير براي جهان اسلام است و در اين شرايط مسئله فلسطين و آزادي قدس شريف از جمله نقاط اشتراکي است که مي تواند محور وحدت و انسجام امت اسلامي باشد.

از اين رو بر همه ملتهاي مسلمان تکليف است که فراتر از شعارها و اقدامات معمولي و کم اثر، اين روز بزرگ را که در حقيقت روز مقابله مستضعفان با مستکبران است گرامي بداريم و در شرايطي که خطر رژيم غاصب صهيونيستي بيش از گذشته متوجه منطقه و امت اسلامي است و اين غده سرطاني با همراهي متحدان سلطه گر غربي و در راس آنها آمريکاي جنايتکار و پادوي و نوکري حاکمان نامشروع عرب بويژه آل سعود جنايتکار و با طراحي پيچيده و ارائه مدلي تقلبي و بدلي از اسلام تحت عناويني همچون داعش بدنبال اختلاف افکني و آشوب در منطقه هستند و قصد پنهان نمودن چهره اسلام واقعي ناب محمدي(ص) را در سر مي پرورانند و متاسفانه با راه اندازي جنگهاي نيابتي در قلب امت اسلام و با حمايتهاي آشکار و پنهان خود از گروه هاي تکفيري که هيچ بويي از اسلام نبرده اند، ملتهاي مظلوم سوريه، عراق، غزه، يمن و... را به خاک و خون کشيده اند.

لذا انسجام و وحدت مسلمانان در موضوع فلسطين و مقابله با خوي تجاوزگرانه اسرائيل غاصب، از راه هاي سربلندلي اسلام و مسلمانان است.

و در پايان يادي مي کنيم از شهيد سيد مرتضي آويني و کلام خود را به جمله اي از کلام او مي آراييم که:« اسرائيليان بر حاکميت چند روزه خويش بر فلسطين و اين حرم شريف غره نشوند، بيت المقدس روزهاي سختي را در پيش خواهد داشت و از پس آن به آرامشي طولاني دست خواهد يافت. تقدير تاريخ در جنگي که ميان مسلمانان با اشغالگران کنوني فلسطين روي خواهد داد معنا خواهد شد. بيت المقدس معرج پيامبر اسلام و پاره قلب اسلام است. چگونه مي توانيم آن را به دشمن واگذاريم و چشم از غيرت بپوشانيم؟»

انشاالله راهپيمايي امسال آخرين راهپيمايي روز قدس باشد. پيروزي نزديک است.

« اليس الصبح بقريب»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار