تابناک چهارمحال وبختیاری- در راستای تعامل با مخاطبان سازمان تامین اجتماعی و انعکاس نظرات ،پیشنهادات و راهکارهای تشکل های کارگری، جلسه ای با حضور مدیر کل تامین اجتماعی و کارشناسان ستاد اداره کل تامین اجتماعی و نمایندگان تشکلهای کارگری در استان برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 23 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان،مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت: اهمیت کار و تولید  توسط مقام معظم رهبری با نامگذاری سال های اخیر  بخوبی بیان شده است ولذا شعار سال1397 با عنوان" حمایت از کالای ایرانی"  نشان دهنده اهمیت حوزه اقتصاد و به خصوص اشتغال و تولید است که مهمترین دغدغه اقتصادی نظام نیز رونق اشتغال و تولید جهت گذر از چالشهای اقتصادی پیش رو می باشد.
غلامرضا محمدی با اشاره به وظایف سازمان تامین اجتماعی در جهت حمایت و صیانت از نیروی کار افزود:ماموریت کلان  سازمان تامین اجتماعی حمایت بیمه ای و درمانی همه جانبه  از نیروی کار و بخصوص قشر ضعیف کارگر در جهت عدالت و امنیت اجتماعی  می باشد.
وی با اشاره به تعداد کارگران ساختمانی ،قالیبافان و رانندگانی که تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی  اظهار داشت: در استان علاوه بر کارگران کارگاهها ،557 20  کارگر ساختمانی ، 12966 قالی باف و  23495راننده تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی می باشند.
محمدی با اشاره  به خدمات سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید گفت: این اداره کل در راستای تحقق دولت الکترونیک، خدمات غیر حضوری از جمله ارسال لیست اینترنتی،ابلاغ الکترونیکی اوراق مطالباتی کارگاهها،صدور فیش اینترنتی بیمه شدگان خاص ،بازرسی الکترونیک و ... به مخاطبان خود ارائه دهد .
محمدی عمده مشکلات حوزه کارگری را امنیت شغلی آنان توصیف کرد و گفت: استفاده از قراردادهای موقت و سفید امضاء همچنین عدم ارسال حق بیمه توسط کارفرما،عدم درج دستمزد واقعی کارگران،عدم استاندار بودن محیط کار از لحاظ ایمنی و بهداشتی  حق و حقوق کارگران را تضییع می نماید.
قنبری رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان و نایب رئیس مجمع عالی نیز وضعیت فعلی صندوق تامین اجتماعی را چالش برانگیز دانست و از دولت و مسئولان خواست مطالبات سازمان تامین اجتماعی را جهت ارائه خدمات بهتر به مستمری بگیران  پرداخت نمایند.
نمازی ،رئیس انجمن صنفی رانندگان استان نیز نگاه سازمان تامین اجتماعی به رانندگان حمل و نقل و مسافری را ستودنی دانست و گفت:دغدغه های رانندگان در حوزه بیمه و تامین اجتماعی را مرتبا از سوی کارشناسان ستاد اداره کل تامین اجتماعی پیگیری می نماییم و تعامل خوبی بین کارشناسان سازمان تامین اجتماعی و انجمن صنفی رانندگان وجود دارد.
نیکبخت،رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی  تحت پوشش قرار دادن حجم وسیعی از کارگران ساختمانی در استان را نشانه پیگیری و اهتمام جدی مسئولان سازمان تامین اجتماعی در حوزه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی دانست.
محمودیان ، رئیس کانون شوراهای اسلامی کار نیز خدمات سازمان تامین اجتماعی به کارگران را مثبت ارزیابی کرد و گفت:دخل و تصرف در اموال سازمان تامین اجتماعی و حقوق کارگران از جمله تفکیک 9 درصد از 27 درصد حق بیمه از طرف هر شخص و دستگاهی اثرات سوء بر روند خدمات سازمان تامین اجتماعی دارد.
قنبری رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان و نایب رئیس مجمع عالی نیز وضعیت فعلی صندوق تامین اجتماعی را چالش برانگیز دانست و از دولت و مسئولان خواست مطالبات سازمان تامین اجتماعی را جهت ارائه خدمات بهتر به مستمری بگیران  پرداخت نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار